خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمایت از توسعه گردشگری کشور:

ایران ارزان‌ترین مقصد گردشگری در جهان است

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۷۵۵

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری کشور گفت: ایران ارزان‌ترین مقصد گردشگری در جهان است.

به گزارش خبرتگار خبرگزاری ایلنا در کاشان محمدرضا پوینده مدیرکل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری کشور در حاشیه چهارمین همایش طرح ملی خانه مسافر در شهرداری کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: شهرداری‌های دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه رونق صنعت گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های لازم هستند که شهردار جوان کاشان با ورود به این زمینه اقدامات شایسته‌ای رابرای این منطقه بزرگ فرهنگی برداشته است.

پوینده تصریح کرد: کشور ایران از لحاظ تاریخ و تمدن و داشته‌های فرهنگی جزو ۱۰ کشور بر‌تر جهان قرار دارد ولی جایگاهش در مقصد سفر گردشگران در میان ۱۲۰ کشور جهان حدود رتبه ۹۰ است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری کشور افزود: کشور ایران از لحاظ اقتصادی چهارمین کشور جهان است و بعنوان ارزان‌ترین مقصد سفر گردشگران خارجی مطرحاست که متاسفانه آمار حضور سالیانه گردشگران با برتری‌های ایران نسبت به سایر کشور‌ها همخوانی ندارد.

وی اظهار داشت در چشم انداز ۱۴۰۴ تحقق حضور ۲۰ میلیون گردشگر در ایران دیده شده است که برخی این رخداد را شعار می‌پندارند درصورتیکه کشور ترکیه با یک برنامه ریزی مناسب رقم گردشگران خود را از یک میلیون نفر در سال به ۴۰ میلیون نفر رسانده است و بخش اعظمی از اقتصاد کشور ترکیه در ارتباط با صنعت توریسم است.

وی در خصوص طرح خانه مسافر گفت: کل ظرفیت جذب و اسکان مراکز اقانتی ما در کشور ۸درصد میزان گردشگران در زمان اوج مسافرت‌ها می‌باشد که ایجاد طرح ملی خانه مسافر ضمن برطرف کردن بخشی از نیاز مسافران به اسکان، امنیت، آرامش و رفاه را نیز برایشان به همراه دارد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری کشور؛ آشنایی مردم با طرح خانه مسافر را سبب کاهش هزینه‌های سفر و امنیت خانواده آن‌ها دانست و گفت: دراین طرح خانه‌هایی که خواهان پذیرش مسافران و اسکان هستند با ثبت نام در طرح خانه مسافر و بررسی امکانات و مسایل فنی و ایمنی توسط دستگاه‌های ذیربط مجوز اسکان در سامانه صادر و از طریق مجریان طرح خانه مسافر در هر استان به این منازل معرفی می‌شوند.

پوینده، ایجاد افکار جدید و پویا را لازمه موفقیت این طرح در شهرستان‌ها دانست و تصریح کرد: می‌بایست با ایجاد زیرساخت‌های لازم و طرح‌های تشویقی زمینه جلب افراد را برای ثبت نام در طرح خانه مسافر فراهم کنیم تا افرادی که بصورت شخصی منازل خود را اجاره می‌دهند متضرر شوند و به این مسیر وارد شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز