خبرگزاری کار ایران

با حضور ۱۷ استان کشور برگزار شد

برگزاری همایش ملی طرح خانه مسافر در کاشان

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۷۴۹

چهارمین همایش ملی طرح خانه مسافر با حضور نمایندگان 17 استان کشور در کاشان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از کاشان، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری کشور ظهر امروز در این همایش گفت: گردشگری در جهان به عنوان یک صنعت اقتصادی مورد توجه و برنامه‌ریزی جدی مسئولان و بخش‌های خصوصی قرار گرفته است و از کمترین داشته‌های خود به نحو احسن بهره‌برداری می‌کنند.

محمدرضا پوینده تصریح کرد: کشور ایران دارای ظرفیت و توانمندی‌های بالای گردشگری است که متأسفانه آن طور که شایسته بوده است به معرفی آثار خود نپرداخته‌ایم.

وی افزود: برای معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری هر منطقه نیاز است تا ساکنین محلی اطلاع و آشنایی لازم با جاذبه‌های گردشگری خود داشته باشند و در ترویج و حفظ آنها تلاش کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری کشور خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری درآمدزا و پررونق‌ترین صنعت اقتصادی محسوب می‌شود و به ازای ورود هر گردشگر زمینه اشتغال حداقل دو نفر فراهم می‌شود.

پوینده ضمن تمجید از تدبیر شهردار جوان کاشان برای تشکیل حوزه فرهنگی منطقه کاشان بزرگ بیان کرد: در شرایطی که در بخش صنعتی دچار مشکلات اقتصادی هستیم تشکیل حوزه فرهنگی کاشان نه تنها بر رونق گردشگری کاشان بلکه منطقه تأثیرگذار است.

وی ظرفیت‌های گردشگری کاشان نسبت به بسیاری از استان‌های کشور را بالاتر دانست و گفت: تپه‌های تاریخی سیلک خود به تنهایی مجموعه تاریخی بی‌بدیلی است که نیازمند توجه و معرفی بیشتر است.

چهارمین همایش ملی طرح خانه مسافر با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نمایندگان 17 استان کشور در سالن اجتماعات شهرداری کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز