خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه و برنامه ریزی استانداری کرمانشاه:

نباید فساد را فقط در رشوه گرفتن و رانت محدود کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۶۶۱

نباید فساد را فقط در رشوه گرفتن و رانت محدود کنیم، بلکه فساد؛ دیر انجام دادن کار، گران انجام دادن کار، معطل کردن مردم، وقت تلف کردن هم هست.

به گزارش ایلنای کرمانشاه، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: فقط با شعارو برخورد فساد اداری درست نمی‌شود شعار و برخورد لازم است ولی کافی نیست. بهترین راه کاهش فساد اداری در اصلاح جدی فرایند‌ها، گردش آزاد اطلاعات است. برون سپاری کار‌ها به بخش خصوصی، شفافیت و اطلاع رسانی درست از موارد دیگر هستند. همچنین آگاهی مردم ازحق و حقوق خود و آموزش کارکنان از تبعات فساد، تاثیری زیاد دارند.

هدایت حاتمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه با اعلام برنامه‌های خود و پی گیری مستمر آن‌ها نمونهٔ بارزی از خرد ورزی در دولت تدبیر و امید است که روزنه‌هایی از امید را در دل کرمانشاهیان زنده می‌کند. در ارتباط با برنامه‌های اعلام شده در استان خبر نگار ما مصاحبه اختصاصی با ایشان انجام دادند.

وی با اشاره به انحلال سازمان برنامه و بودجه در سالهای گذشته، تاکید کرد: آمار داده شده در این مورد متوسط کشوری است و استان کرمانشاه از متوسط کشوری اوضاع بهتری ندارد. ابعاد آن بسیار پیچیده است. ولی تمام تلاشمان برای اصلاح این وضعیت است. از نظراستخدامی در استان ما نوسازی انجام نشده و همین موضوع تاثیرات منفی داشته است متاسفانه اصلاح نظام اداری به عنوان یک موضوع لوکس دیده می‌شود و بیشتر به پروژه‌های عمرانی و موضوعاتی پرداخته می‌شود که بتوان به مردم گزارش‌های جالب توجه داد. نظام اداری نیاز به جراحی دارد که دولت و تدبیر و امید به این فکر هست متاسفانه در سال‌های گذشته با تزریق نیروی غیر کار‌شناسی دولت حجیم شده است.

وی به استفاده از تکنولوژی‌های it و ict اشاره کرد و بیان داشت: تجربه سایر کشور‌ها نشان داده به اندازه زیر ساختی که وجود دارد باید بهره وری شود تا دوباره احساس نیاز شود و زیر ساخت جدید شکل بگیرد و به همین شکل تکمیل می‌شود.

معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: در استان کرمانشاه با همین زیر ساخت‌ها می‌شود خیلی بهتر از این استفاده کرد واز محل صرفه جویی و درآمد‌ها می‌توان زیر ساخت جدید به وجود آورد در مورد امضای الکترونیک و گواهی دیجیتال باید مطابق الگوی کل کشور پیش برویم که وزارت ارتباطات و وزارت صنعت و معدن بر روی آن کار می‌کنند.

حاتمی با اشاره به اینکه دنیای کنونی به دهکده جهانی و زندگی الکترونیک تبدیل شده است، گفت: نباید نگران این موضوع باشیم کافی است که خدمت را ارائه بدهیم و مردم خود به راحتی استفاده می‌کنند. موبایل‌های نسل جدید در بیشتر خانواده هاهست افراد تحصیل کرده دربسیاری از خانواده هستند ضریب نفوذ تلفن و اینترنت در جاهای دورافتاده به سرعت زیاد می‌شود.

معاون توسعه و برنامه ریزی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: فساد با شعاروبرخورد درست نمی‌شود شعارو برخورد لازم است ولی کافی نیست بهترین راه کاهش فساد اداری در اصلاح جدی فرایند‌ها، گردش آزاد اطلاعات است برون سپاری کار‌ها به بخش خصوصی، شفافیت و اطلاع رسانی درست از موارد دیگر هستند همچنین آگاهی مردم ازحق و حقوق خود و آموزش کارکنان از تبعات فساد تاثیرزیادی دارند.

وی با اشاره به اینکه نباید فساد را فقط در رشوه گرفتن و رانت محدود کنیم، تاکید کرد: فساد؛ دیر انجام دادن کار، گران انجام دادن کار، معطل کردن مردم، وقت تلف کردن هم هست.

معاون استاندار کرمانشاه به موضوع احیای دوباره سازمان مدیریت و برنامه ریزی اشاره داشت و گفت: بسیاری از نیروهای انسانی سازمان بازنشسته شده‌اند ساختاراداری به هم ریخته شد. شکل گیری ادبیات سازمانی مجدد، هویت سازمانی، نقل و انتقالات از مشکلات دیگر کار است. اگر این کار رابازگشت عقلانیت می‌دانیم باید زود‌تر اقدام کنیم. یکی از مشکلات جذب افراد متخصص و توانا در ادارات است. تا زمانی که بهترین نخبگان را در دستگاه‌های دولتی استخدام نکنیم نمی‌شود اصلاح به وجود آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز