خبرگزاری کار ایران

الهه کولایی در همایش مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان:

نقش زنان در بیانیه حقوق شهروندی نادیده گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۵۱۵

عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: فقط در انقلاب مشروطه نبود که زنان دیده نشدند بلکه در بیانیه حقوق شهروندی هم بازتاب نقش زنان ایفا نشد.

به گزارش ایلنا از ساری، الهه کولایی در همایش مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان که در سالن اجتماعات تامین اجتماعی برگزار شد، افزود: حقوق زن، موضوعی نیست که در یک کشور و منطقه خاص از جهان مطرح باشد، مسئله زنان از مسائل جهانی است و با اینکه بیش از ۲۰۰ سال از تلاش برای تامین حقوق زنان می‌گذرد جهان شاهد است که در مرزهای غربی کشور ما به نام دین و اسلام چطور حقوق زنان را زیرپا گذاشته شده و زنان در بازار به عنوان برده به فروش می‌رسند.

عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب با بیان اینکه این مسئله فقط مربوط به داعش و گروه‌های افراطی اسلام‌گرا نیست، ابراز داشت: جهان با قاچاق انسان مواجه است که بعد از قاچاق سلاح و مواد مخدر بیشترین گردش مالی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه خرید و فروش زنان، لکه ننگی بر دامن بشریت است، افزود: در بخش‌های دیگر از جهان نیز شاهد بردگی مختلف زنان هستیم، گفت: با تمام تلاش‌ها و کنوانسیون‌ها و توسعه حقوق بین‌الملل، هنوز دستیابی بسیاری از انسان‌ها به حقوق اولیه خودشان مقدور نشده است و جامعه جهانی با یک پدیده غیر قبول با تمرکز به قربانی است.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه مسئله حقوق زنان یک مسئله جهانی است، گفت: بر خلاف مقررات در طول چند سده اخیر در جامعه جهانی برای دفاع از حقوق انسان‌ها شکل گرفته، همچنان نغز حقوق زنان به صورت مستمر در مناطق جهان چه در قدرت سیاسی و یا چه در قدرت فرهنگی و اجتماعی ما شاهد تبعیضهای ناروا علیه زنان هستیم.

کولایی با بیان اینکه در جوامع اسلامی به نام دین رفتارهای ناروایی شکل می‌گیرد، افزود: فروش آشکار زنان در این جوامع یکی دیگر از عدم شناخت حقوق زنان است و دشواریهایی که زنان با آن مواجه هستند.

وی در ادامه بیان داشت: درد مشترک زنان در سراسر جهان متناسب با فرهنگ و تاریخ آن کشور همچنان در جریان است و ما شاهد استثمار زنان در مناطق مختلف هستیم.

عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه تجربه‌های بشری نشان می‌دهد در پرتو انقلاب‌های سیاسی، زنان همواره نقش ایفا کردند، اظهار داشت: فقط در انقلاب مشروطه نبود که زنان دیده نشدند بلکه در بیانیه حقوق شهروندی هم بازتاب نقش زنان ایفا نشد.

کولایی با اشاره به اینکه هرکجا زنان در امور اجتماعی دخالت کرده‌اند آن امور موفق بوده است، اظهار داشت: علاقه زنان به سیاست رفاهی بیشتر از سیاست قدرت است و زنان در اجرای برنامه توسعه زنان نقش اثر گذاری را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز