خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر فرهنگ به اختتامیه سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف

بهره‌گیری از شیوه‌‌های نوین آموزشی مبحث مهم در نظام آموزش است

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۴۳۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و بدیع آموزشی از مباحث مهم در نظام آموزشی دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه‌، موسسه‌های فرهنگی و دیگر مراکز آموزشی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در پیام علی جنتی به مناسبت اختتامیه سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین آمده است: آموزش معارف دینی و احکام اسلامی وقتی با ذوق مخاطبان و ویژگی‌های فرهنگی ‌اجتماعی آن‌ها مطابقت داشته باشد، بهتر و بیشتر بردل می‌نشیند.

وی افزود: حُسن بیان، نرمش زبان و شیوه سهل و جذاب آموزش موجب می‌شود که مخاطب با شوق و علاقه بیشتری بیاموزد و انگیزه آموزش‌دهنده نیزافزایش می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بهره‌گیری از شیوه‌های بدیع آموزشی ضرورتی انکارناپذیر به شمار می‌رود، تصریح کرد: در زمانه‌ای که غوغای رسانه‌ای‌ تبلیغاتی بیداد کرده و‌گاه احکام دین و حتی پیامبر عظیم‌الشأن ‌اسلام مورد هدف قرار می‌گیرد، هدف مذکور بسیار مهم جلوه می‌کند.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از شیوه‌های بدیع آموزشی نکته ظریف و دقیقی است که همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث محوری در نظام آموزشی دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه‌، موسسه‌های فرهنگی و دیگر مراکز آموزشی مطرح می‌باشد.

جنتی گفت: بهره گیری از شیوه‌های بدیع آموزشی یکی از دغدغه‌های اهل تحقیق و تدریس محسوب می‌شود.

وی در این پیام تاکید کرد: همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دبیرخانه دائمی جشنواره‌های فرهنگی و هنری جوانان در برپایی جشنواره نوین تدریس معارف دین و توجه به این ضرورت ستودنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دستاورد جشنواره نوین تدریس معارف دین به یقین ارزشمند خواهد بود، خاطرنشان کرد: شناسایی و تشویق مربیان کارآمد و قدردانی از نوآوری و خلاقیت آن‌ها، شناسائی شیوه‌های نوین تدریس معارف دین، انتقال و تبادل مهارت‌ها و تجارب مفید تدریس از جمله این دستاورد‌ها است.

وی، شناسائی و توسعه رسانه‌های آموزشی موثر در تربیت دینی، کارآمد کردن آموزش‌های غیر رسمی و همگام کردن آن‌ها با روش‌های نوین تدریس و ایجاد انگیزه و رقابت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را از دیگر دستاورد‌های جشنواره مذکور خواند.

جنتی یادآور شد: مردم ما و به ویژه جوانان‌ کشورمان تشنه فراگیری قرآن، معارف دینی و اصول اخلاقی هستند تا سبک زندگی را با معیارهای درخشان اسلامی تنظیم کنند.

وی اذعان کرد: این جشنواره مقدمه‌ای بر به کار گیری روش‌های نوین و بدیعی است که سینه‌های تشنه را سیراب کرده و زمینه را برای حضور فراگیر معارف و اخلاق اسلامی در سبک زندگی نهادینه می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این پیام از تمامی دست‌اندرکاران این جشنواره، به ویژه دبیرخانه ستاد عالی کانون‌‎های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و حضرات آیات و علمای اعلامی که با حضور در این جشنواره به آن تعالی بخشیدند، قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز