خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی فارس خبر داد:

تاثیر گذاری ۴۰ درصدی جنگلهای فارس درتامین آب کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۰۶۷

مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: بیش از ۱۷ درصد از رشته کوه زاگرس را، جنگلهای فارس تشکیل می‌دهند که در تامین ۴۰ درصد آب کشور تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مهرزاد بوستانی جمعه در آیین روز درختکاری در پارک جنگلی یادبود شهدا در شهر بیضا گفت: با اشاره به اینکه حفاظت منابع طبیعی فارس به‌ دلیل گستردگی در سطح ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هکتار بسیار دشوار گفت: بیش از دو میلیون هکتار از این عرصه در گستره جنگلی با پوشش زاگرسی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر کل منابع طبیعی فارس بیان کرد: با توجه به اینکه پارک جنگلی یادبود شهدا در موقعیت استراتژی، قرار دارد و مورد توجه سودجویان و زمین خواران بود تلاش کردیم که با کاشت نهال و درختان متنوع این فضا را به یک منطقه جنگلی و تفرجگاه در آوریم.

وی، با اشاره به اینکه این پارک به وسعت ۳۵۰ هکتار برای جنگل کاری مشخص شده که تاکنون ۲۰۰ هکتار آن درختکاری شده و امسال بقیه این سطح درختکاری می‌شود اظهار داشت: امسال ۱۰۶ طرح آبخیزداری در سطح استان اجرایی شده و مردم نیز تمایل زیادی به اجرای این گونه طرح‌ها در اراضی منابع طبیعی را دارند همچنین که توسعه درختکاری و انبوه سازی جنگلهای فارس می‌تواند در حفاظت از منابع مهم جنگلی منطقه موثر باشد.

در ادامه آیین درختکاری، شهردار شیراز گفت: این فکر اشتباهی است که بگویم دولت هم درخت می‌کارد و هم حفاظت و آبیاری می‌کند چرا که در این فعالیت حضور مردم بسیار موثر و ضروری است و باید از توان مردم استفاده شود.

پاک فطرت با اشاره به اینکه قانون کشور سوراخ دارد و سود جویان از سوراخ‌های قانون استفاده می‌کنند افزود: نیاز است که قوانین ادارات ثبت سخت‌تر شود تا شاهد مسئله زمین خواری در نقاط مختلف نباشیم چرا که در این خصوص مسئولان بیشتر از مردم مقصر هستند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز