خبرگزاری کار ایران

با حضور آیت الله آملی لاریجانی؛

مجموعه موسوعه شهید‌ثانی رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۰۶۰

در مراسمی با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، از مجموعه 30 جلد کتاب شهید ثانی تحت عنوان موسوعه شهید ثانی در شهر قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله صادق آملی لاریجانی در مراسم رونمایی از موسوعه شهید ثانی که ظهر دیروز پنج شنبه در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: کتاب‌های شیخ مفید و موسوعه شهید ثانی، وسیله‌های بسیار مهمی هستند که می‌توانند به ما کمک کنند.

وی افزود: انصافا طی سال‌های گذشته کارهای بسیار خوب و مفیدی انجام شده و سخنانی که در این موسوعه‌ها به آن اشاره شده در گذشته در اختیار ما نبوده است که این می‌تواند یک امر مهم در این رساله باشد. این مجموعه یک کار ماندگار از حیث دقت، شکیل بودن و ظریف بودن است و رتبه بالایی دارد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: این موسوعه یک وسیله و یک کار عقلانی است و در دنیای اسلام می‌توان در اجتهاد به معارف دینی از آن استفاده کرد و همچنین قابل فهم در دنیا باشد. هویت دینی ما به ایمان و اعتقادات و دیگر آثار بزرگان است که در طول تاریخ نگارش شده است و ما باید تلاش برای چاپ این کتاب‌ها داشته باشیم چراکه این کتاب‌ها هویت ما را بیان ‌می‌کند و همچنین چشم‌های کشورهای غربی و دیگر کشورها به اسلام  خیره شده است.

وی با بیان اینکه ما نباید تنها به احکام عملی کفایت کنیم، گفت:  فراتر از آن ما به معارف دین و اصول نیازمندیم و این امر مهم در اجزای اجرایی بیشتر احساس می‌شود. باید این اصول و عقاید تیمی را که بر گرفته از این موسوعه‌ها هستند، عملی کنیم.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: همچنین در معارف دینی و عقلانی از کشورهای غربی شبهاتی وارد شده که نیاز به پاسخ دارد. این معارف دینی که باید برگرفته از قرآن و آموزه‌های دینی و همچنین حوزه علمیه پاسخ داده شود. همچنین حوزه علمیه باید به این موضوع بپردازد که مبانی حق در اسلام وجود دارد، آیا باطل درحق هم وجود دارد؟

رئیس قوه قضاییه افزود: اگر ما بخواهیم در معارف دینی اجتهاد کنیم، باید پایه و روش و ابزار قوی را احکام دینی‌مان داشته باشیم. همچنین ما نیاز به ابزارها و کتاب‌های موسوعه و قواعد و اصول داریم که بتوانیم در کارمان موفق باشیم. این شهیدان غافله‌سالار هستند و می‌توانند پاسخ‌های روشنی به ما بدهند.

وی ادامه داد: این سلسله مراتب و کتاب‌هایی که مطرح می‌شود، می‌تواند کمکی به رشد و تعالی و استنباط احکام و معارف و ابزار باشد.

رئیس قوه قضاییه در پایان از دست‌اندرکاران پژوهشگاه احیا و فرهنگ اسلامی و همه محققان تشکر و قدردانی کرد.

خاطرنشان می شود در این مراسم آیت الله استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور و حجت الاسلام و المسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز سخنرانی کردند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز