خبرگزاری کار ایران

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری:

مدیریت جهادی برای ساخت موزه دفاع مقدس اصفهان نیاز است

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۸۴۰

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری،گفت: موزه دفاع مقدس در اصفهان باید با تکنولوژی بروز ساخته شود و فرماندهان نظامی و انتظامی نیز سازندهٔ محتوای این موزه باشند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سردار سرلشکر رحیم صفوی  که دیشب به اصفهان سفر کرده بود در جلسهٔ باغ موزهٔ دفاع مقدس اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان نقش اول را در آزادسازی کردستان و پیشبرد جنگ داشته است، افزود: به عنوان مثال ۶۰۰ روحانی شهید و ۵۶۰۰ دانش آموز شهید یعنی یک ششم دانش آموزان شهیدکشور و ۴ هزار و ۶۰۰ پاسدار شهید از اصفهان به جنگ تحمیلی اعزام شدند.

سردار سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه هدف از ایجاد موزهٔ دفاع مقدس حفظ هویت ارزشی، حماسی، انقلابی و دینی کشور است ادامه داد: ترویج روحیهٔ ایثارگری و روحیهٔ مقاومت و مدیریت جهادی از دیگراهد اف ساخت این موزه است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح؛ ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار و شهردار اصفهان در این رابطه گفت: امیدواریم یک مدیریت جهادی در خصوص ساخت موزه صورت گیرد و همانطور که استاندار اصفهان اشاره نمودند این موزه با تکنولوژی روز ساخته شود و فرماندهان نظامی و انتظامی نیز سازندهٔ محتوای این موزه باشند.

نمایندهٔ ولی فقیه و امام جمعهٔ اصفهان نیز در این نشست با بیان احادیثی از ائمهٔ اطهار گفت: اگر حضرت سجاد (ع) وحضرت زینب (س) نبودند حقایق کربلا به نسل امروز نمی‌رسید چرا که خبرنگاران و رسانه‌های آن دوران در اختیار دشمنان بوده است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: اگر امروز بتوانیم ایثارگری‌ها، حماسه‌ها و رشادت‌های زمان جنگ و زیبایی‌های آن دوران را نشان دهیم، جوانان ما خودبه خود ایثارگر خواهند شد.

وی با بیان اینکه این کار، کارکرد ملی است افزود: این امر می‌تواند با توجه به توریستی بودن اصفهان، بُعد بین المللی داشته باشد.

گفتنی است در این جلسه حکم استاندار اصفهان به عنوان رئیس هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان و سایر اعضای هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس به آنان ابلاغ شد.

 شایان ذکر است فراهم ساختن زمینه‌های مشارکت موثر و هم افزایی دستگاه‌های اجرای و اعضای هیئت امنا برای احداث، حفظ و نگهدای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و همچنین تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مشارکت، پشتیبانی و حمایت مادی و معنوی برای تسریع در اجرای اقدامات مورد نیاز از جمله وظایف و ماموریت‌های عمدهٔ هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز