خبرگزاری کار ایران

به همت معاونت فرهنگی اجتماعی استانداری البرز:

اجرای طرح"دختران نجابت" در مدارس دخترانه شهرستان نظرآباد

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۴۶۴

مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز، از اجرای "طرح نجابت" با هدف ارتقاء فرهنگ حجاب و توسعه پوشش اسلامی از دیروز در شهرستان نظرآباد خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، حمیدرضا عسگری مورودی مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز با اعلام این خبر، هدف از اجرای طرح«دختران نجابت»را توسعه عفاف و حجاب با استفاده از شیوه های جذاب ، مؤثر و کاربردی برشمرد و اظهار داشت: گسترش عفاف و حجاب در جامعه به شدت نیازمند گفتمان سازی متناسب با ارزش ها و نیازها و شرایط روز بوده و مسلماً با نسخه های دستوری و روش های مونولوگی نمی توان نابسامانی های فرهنگی را علاج کرد.

وی که در کارگروه استانی عفاف و حجاب در شهرستان نظرآباد سخن می گفت، استفاده از ظرفیت رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی را در راستای ترویج فرهنگ حجاب بسیار ضروری و با اهمیت خواند و تصریح کرد: جهت گیری بسیاری از سریال ها و تولیدات سینمایی به سمت عفاف گستری و پایداری فرهنگ حجاب در جامعه نیست.

مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز تأکید کرد: مهندسی فرهنگ که شاخه ای از آن به پوشش افراد جامعه برمی گردد، بدون احیاء و تقویت باورها نتیجه بخش نخواهد بود.

عسگری مورودی در ادامه افزود: با نگاه اراده گرایانه و مکانیکی نمی توان اوضاع فرهنگی را سامان داد.

وی در ادامه بیان داشت: در تقویت باورها بیشترین تمرکز می بایست بر روی استدلال و بر پایه فهم و براهین عقلی استوار باشد و ضرورت دارد دستاوردهای دنیوی احکام فقهی برای جامعه محسوس و ملموس شود.

مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز عنوان کرد: حجاب یک مقولۀ فکری و فرهنگی است و مادام که اندیشه ها پذیرای آن نشود، تبدیل به رفتار نخواهد شد.

شایان ذکر است؛طرح«دختران نجابت» با پیگیری جدی اداره کل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز و پس از تشریح دقیق طرح در کارگروه کشوری عفاف و حجاب در وزارت کشور، به همت فرمانداری شهرستان نظرآباد و آموزش و پرورش، توسط مؤسسه فرهنگی خیبر که از جمله سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه های فرهنگی و ترویج شئونات دینی است، در تمامی دبیرستان های دخترانه سطح شهرستان نظرآباد به صورت کارگاهی،نمایشگاهی و آموزشی از روز گذشته به مدت سه هفته اجرایی شده و حدود سه هزار دانش آموز در قالب این طرح و با شرکت در جلسات پرسش و پاسخ، حضور در نمایشگاه و کارگاه های آموزشی، با موضوعاتی همچون تاریخچۀ حجاب و پوشش، الگوهای برتر حجاب و آثار مخرّب بدپوششی در جامعه و خانواده، و... آشنا می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز