خبرگزاری کار ایران

مشاور فرماندار کاشان در امور خیران خبر داد:

اعلام آمادگی خیران در اجرای پروژه‌های تامین و توزیع آب شرب

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۳۷۳

مشاور فرماندار کاشان در امور خیرین از اعلام آمادگی خیران در اجرای پروژه‌های تامین و توزیع آب شرب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان محمد کتابچی، امروز همراه با تعدادی از خیران در نشست با مدیر عامل آبفای کاشان پیرامون ارائه راهکار‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی آن‌ها با توجه به مساله جدی و نگران کننده بحران آب در دشت کاشان، گفت: خیران منطقه کاشان از سرمایه‌های بی‌بدیل این منطقه و کشور هستند که همواره در تمام عرصه‌ها و زمینه‌ها حلال مشکلات مردم بوده و هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون حضور آن‌ها در اجرای پروژه‌های آب نیز با دیدگاه تقدس بخشی سقایت و الگوپذیری از ساخت آب انبار‌ها مانند گذشته مورد نیاز و ضروری است.

به گفته وی، ضرورت و اهمیت حضور خیران آب در کاشان بزرگ با استناد به این آیه قرآنی که آب مایه حیات است می‌تواند ارزش و جایگاه ارائه خدمات حمایتی آن‌ها را مشخص و ارزشمند کند.

مدیر عامل مجمع خیران مدرسه ساز کاشان، با اشاره به اینکه حتی تمدن جهانی سیلک با پیشینه ۷ هزار ساله نیز به خاطر وجود چشمه آب سلیمانیه فین در این منطقه شکل گرفته است افزود: به طور حتم خیرین با این تفاسیر و میزان ارزش و اهمیت آب چه در آیات و روایات و چه در مباحث تاریخ و فرهنگ و هنر و تمدن مردمان این منطقه از انجام حمایت‌های عام المنعه خود دریغ نخواهند کرد.

کتابچی، شدت بحران آب را در کاشان از افزایش عمق آبدهی چاه‌ها از ۳۰ متر به ۹۰ متر و در بخش‌هایی از ۱۰۰ متر به ۱۹۰ متر یادآورشد و گفت: افزایش میزان EC در آب کاشان و تعدیل و تلفیق آن در فرآیند تولید آب شرب به روشنی گواه محکمی بر وقوع یک اتفاق مهم و بحران بزرگ در کاشان و آران و بیدگل و توابع آن است.

وی، اعلام بحرانی بودن دشت کاشان از سال ۵۸ را خاطرنشان کرد و گفت: رفع این بحران و پیشگیری از شدت و افزایش آن نیازمند فرهنگ سازی در مدیریت مصرف مشترکان، جلوگیری ازهدر رفت آب و پرهیز از اسراف است.

به گفته وی، اعتبارات دولتی با توجه به هزینه‌های کلان تاسیسات آب جوابگو نیست بنابراین حوزه آب علاوه بر کمک‌های دولتی و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های آبفا حمایت‌های خیران با ارائه راهکارهای لازم در خدمات رسانی به شهروندان می‌طلبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز