خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

دریافت حدود هزار سند تاریخی اردبیل از وزارت امور خارجه

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از دریافت تصویر نزدیک به هزار سند تاریخی استان از اداره اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، رباب عزیزخانی اظهار کرد: با مساعدت اداره اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه، طی چند مرحله، نزدیک به هزار سند تاریخی مربوط به استان شناسائی و تصاویر آنها پس از اسکن، به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تحویل داده شد.

وی افزود: در طول مراحل انتخاب اسناد، سندهایی که بین وزارت امور خارجه و حاکمان آذربایجان و اردبیل و نیز کارگزاری وزارت در اردبیل رد و بدل شده با موضوع‌هایی همچون قراردادهای مرزی با روسیه، وضعیت ایل شاهسون، تظلم های نیروهای روسی در استان، غارت اشیاء نفیس بقعه شیخ صفی و مقابر سلاطین صفوی، زمین‌های زراعی دشت مغان و نیروهای اجتماعی در شهرهای اردبیل، مشکین شهر، نمین، خلخال و آستارا و وطوالش(به عنوان نقاط تحت حکمرانی اردبیل) انتخاب و جهت اسکن به بخش مربوطه اداره اسناد وزارت امور خارجه سفارش داده شده بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اهمیت راه‌اندازی بخش اسناد در کتابخانه مرکزی اردبیل، این بخش را یکی از مهمترین مراکز فرهنگی استان در آینده ارزیابی کرد.

این مسئول همچنین با تقدیر از همکاری‌های نمایندگی وزارت امور خارجه در استان و نیز مسئولان و معاونان ادارات نشر و اسناد وزارت امورخارجه، بار دیگر بر تعامل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با نهادهای کلان کشور جهت پربار کردن فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای استان تأکید کرد.

کد خبر : ۳۳۰۴۷۴