خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سیاسی استانداری اردبیل خبر داد:

کمیسیون کارگری امروز مشکلات کارگران ذوب آهن اردبیل را بررسی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۱۶

«امروز کمیسیون کارگری استان با حضور نمایندگان کارگران و کارفرما و مسئولین دستگاه‌های ذی‌ربط، با دقت و حساسیت به مشکلات پیش آمده رسیدگی می‌کند.»

مدیر کل سیاسی استانداری اردبیل سه روز پس از تحصن کارگران ذوب آهن اردبیل در مقابل استانداری، به اعتراض کارگران واکنش نشان داد و گفت امروز(دوشنبه ۱۳ بهمن) کمیسیون کارگری استان با حضور نمایندگان کارگران و کارفرما و مسئولین دستگاه‌های ذی‌ربط، با دقت و حساسیت به مشکلات پیش آمده رسیدگی می‌کند.

ایلنا روز شنبه(۱۱ بهمن) از تجمع نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل در اعتراض به تعویق ۸ ماه حقوق و نامشخص بودن وضعیت شغلی‌شان خبر داده بود.

صادق سروری، مدیرکل سیاسی استانداری اردبیل امروز در این باره به ایلنا گفت: تجمع و اعتراض چند روز پیش کارگران این واحدصنعتی در مقابل استانداری چیز تازه ای نیست و متاسفانه کارگران ذوب آهن اردبیل طی ماه ها و حتی سالهای گذشته با مشکلات متعددی دست به گریبان بوده اند.

این مقام دولتی افزود: پس از تجمع چند روز پیش(تجمع سه روز پیش) من از جانب استادار اردبیل مامور رسیدگی شدم و با توجه به شناختی که از مسایل این کارخانه دارم و اعتمادی که کارگران از دوران فرمانداری به بنده دارند در جمعشان حضور یافتم و موضوع با مشخص شدن نمایندگانی از جانب کارگران برای شرکت در کمیسیون کارگری استان فیصله پیدا کرد.

سروری درباره دخالت نیروی انتظامی در تجمع صنفی کارگران توضیح داد: دخالت نیروی انتظامی برای پراکنده شدن کارگران نه در این تجمع و نه در موارد مشابه به هیچ وجه روی نداده است چرا که مسئولین استان هیچگاه چنین رویکردی نداشته اند و خواهان رسیدگی و حل مشکلات جامعه زحمتکش کارگری بوده و هستند.

وی تصریح کرد: همان روز(شنبه) مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در جمع کارگران حضور یافت و اعلام کرد آرای ۱۵۰ نفر از کارگرانی که از این واحد به اداره کار شکایت کرده بودند با محکومیت کارفرما صادر شده و هرکارگری که مطالبات معوقه دارد می‌تواند با حضور در اداره کار اقدام کنند.

مدیرکل سیاسی استاندار اردبیل گفت: ما از دادگستری استان نیز تقاضا داریم با توجه به تخلفات ادامه دار کارفرمای این واحد تولیدی، قویا پشتیبان آرای صادره به نفع کارگران باشد تا حق و حقوق ضایع شده کارگران احیا شود.

سروری همچنین گفت: در همان تجمع با مدیرکل تامین اجتماعی تماس گرفتیم و وی نیز با مجوزی که از تهران اخذ کرده بود گفت علی رغم عدم واریز چندماهه حق بیمه کارگران، تمدید دفترچه بیمه درمانی کارگران تا اردیبهشت ۹۴ انجام خواهد شد.

مدیر کل سیاسی استانداری اردبیل با انتقاد از برخی بزرگ نمایی ها گفت: همه مسئولین استان از وضعیت این واحد اطلاع دارند اما اینکه حرف از تجمع های بزرگ زده می شود صحت ندارد و ضمن احترام و پیگیری حقوق همه کارگران، در تجمع اخیر ۲۰ تا ۲۵ نفر حضور داشتند که با تعیین نمایندگانی جهت پیگیری، تجمع با آرامش خاتمه یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز