خبرگزاری کار ایران

مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل:

۱۴۰نفر از روزنامه نگاران استان، آماده برگزاری انتخابات خانه مطبوعات هستند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۳۳

همه روزنامه نگارانی که تا کنون تقاضای عضویت در خانه مطبوعات داشته اند، مدارک و شرایط‌شان بر اساس اساسنامه جدید مورد بررسی قرار گرفته و بالغ بر ۱۴۰روزنامه نگار استان برای عضویت در خانه مطبوعات تایید شده‌اند.

مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: همه روزنامه نگارانی که تا کنون تقاضای عضویت در خانه مطبوعات داشته اند، مدارک و شرایط‌شان بر اساس اساسنامه جدید مورد بررسی قرار گرفته و بالغ بر ۱۴۰روزنامه نگار استان برای عضویت در خانه مطبوعات تایید شده‌اند و در مجمع عمومی اول دیماه دارای حق رای می‌باشند.

به گزارش ایلنا، مهدی حسین‌نژاد گفت: پروسه برگزاری انتخابات هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات استان اردبیل که با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و تصویب اساسنامه جدید آغاز شده بود با انتشار آگهی دعوت به مجمع عمومی برای اول دیماه و ثبت نام از کاندیداهای هیئت مدیره وارد فاز اجرایی شد که با اعلام داوطلبی ۱۷نفر از اعضای واجد شرایط، انتخابات خانه مطبوعات استان مطابق برنامه زمانبندی شده برگزار خواهد شد.

وی افزود: کارت‌های عضویت جدید نیز در روز انتخابات به عنوان کارت شناسایی اعضای خانه به عنوان مدرک هویتی صنفی اعضا در روز مجمع تحویل داده خواهد شد.

مدیرخانه مطبوعات تصریح کرد: یکی از انتقادات بحق و همیشگی اعضای خانه مطبوعات فقدان آرشیو مدارک و آثار روزنامه نگارانی است که طی سالهای گذشته گاهی حتی چندین بار مدارک و آثارشان را به خانه مطبوعات تحویل داده‌اند اما هر بار با عوض شدن هیئت مدیره، خانه مطبوعات جارو شده تحویل هیئت مدیره جدید شده است که جای تاسف دارد.

وی گفت: شخصا به عنوان فردی که از زمان تاسیس خانه مطبوعات عضو آن بوده‌ام سه بار در دوره‌های مختلف مدارک و آثار خود را تحویل خانه داده‌ام اما سال ۹۱ زمانی که خانه را به عنوان عضو هیئت مدیره تحویل گرفتیم تنها سند از آثار و مدارک بنده و بسیاری دیگر از اعضا، نام و نام خانوادگی درج شده بر روی پوشه‌ای خالی بود! وضعیت پرونده سایر اعضا نیز بهتر از این نبوده است.

حسین‌نژاد تصریح کرد: به اعتقاد من باید ترتیبی اتخاذ شود که مدارک و آثار اعضا جزویی از اموال خانه باشد و در زمان تحویل و تحول لحاظ شود تا این اتفاقات نیافتد.

وی افزود: انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات برابر اساسنامه جدید و طی زمانبندی مشخص و از پیش اعلام شده برگزار می‌شود و در این راه بر خلاف برخی حرف و حدیث‌ها و متاسفانه سخن پراکنی‌ها، هیچ هدف و نیتی جز شناسایی افراد و خبرنگاران واقعی در پشت قضیه نیست.

مدیرخانه مطبوعات استان ادامه داد: داشتن بیمه روزنامه نگاری یا تایید فعالیت روزنامه نگاری توسط اداره ارشاد در صورت داشتن بیمه غیر روزنامه نگاری به همراه داشتن مدرک تحصیلی کار‌شناسی و یا ۷ سال سابقه کار روزنامه نگاری شرایط عضویت اساسنامه جدید است که به عنوان پالایش از آن یاد شده است.

حسین‌نژاد تصریح کرد: اعضای هیئت مدیره معتقدند این اساسنامه درصورت اجرا می‌تواند به بهتر شدن فضای مطبوعات کمک کند روح اساسنامه و قصد ما بیرون ماندن روزنامه نگاران باسابقه نیست اما بالاخره شرایط باید احراز شود حتی در اساسنامه پایش مستمر بر شرایط اشتغال روزنامه نگاران و بروز رسانی آخرین وضعیت اعضا هم پیش بینی شده است.

وی گفت: در صورتیکه فردی دارای بیمه خبرنگاری و آثارمنتشر شده به نام و مدرک و سابقه روزنامه نگاری است و تقاضای عضویت به خانه مطبوعات داده است با چه عنوان و دلیلی می‌توان با عضویت وی مخالفت کرد وقتی قانون همه چیز را روشن کرده است، متاسفانه برخی ذاتا علاقه‌مند دخالت نیات شخصی و نظارت استصوابی‌اند و از قبول درخواست تعدادی دارای شرایط جدید با شرایط کاملا قانونی از لفظ «لشگر کشی» استفاده می‌کنند.

مدیر خانه مطبوعات گفت: شاید این از ذهنیت و کارهایی باشد که قبلا خودشان مرتکب شده‌اند و گرنه، نه اساسنامه را هیئت مدیره فعلی نوشته‌اند و نه شرایط را ما تعیین کرده‌ایم عین قانون را اجرا نموده‌ایم تا برعکس جلوی ورود افراد غیر حرفه‌ای، بدون سابقه و یا فامیل بازی و… را ببندیم.

وی افزود: وجود چند هم اسم هم خانواده و فامیل در مطبوعات در صورت صحت مدارک، دلیلی بر تخلف نیست بلکه عدم پذیرش آن‌ها نقض قانون است.

این مدرس دانشگاه افزود: هچنانکه همه فعالین مطبوعات می‌دانند در صد بالایی از صنف مطبوعات به دلایل گوناگون فعالیتشان جزو مشاغل و کسب و کارهای خانوادگی است موارد بسیاری از ارثرسیدن‌های مجوز و نمایندگی پدر به پسر و فعالیت شراکتی یا مستقل چند برادر گرفته تا ازدواج روزنامه نگاران و همکاران یا فعالیت همسران و برادر و خواهر در کنارهم طی سالهای طولانی وجود دارد و جزو لاینفک این صنف می‌باشد هرکس به این موضوع مشکوک نگاه کند دیدگاهش غیر کار‌شناسی است و معلوم است از مطبوعات حداقل در شهرستان‌ها چیزی نمی‌داند.

حسین‌نژاد تاکید کرد: استفاده از لفظ لشگرکشی دقیقا نقطه مقابل حرفی است که امروز هیئت مدیره می‌زند هر مرجع و نهاد قانونی می‌تواند در مورد ۱۴۰ نفری که مورد تایید قرار گرفته‌اند تحقیق کند. حتی تمامی متقاضیان را بر اساس کد بیمه‌شان از تامین اجتماعی استعلام کرده‌ایم و این‌ها کسانی هستند که صادقانه مدارک مورد نظر را به دبیرخانه خانه مطبوعات تحویل داده و برای دفاع از حقوق خود اعلام آمادگی کرده‌اند حال عده‌ای نیامده‌اند یا اهداف دیگری دارند موضوع دیگری است، به خاطر آن‌ها نمی‌توانیم مانعی برای احقاق حق داوطلبان ایجاد کنیم.

مدیر خانه مطبوعات گفت: ما معتقدیم بالای ۹۵ درصد اهالی واقعی و مطبوعات در بین این عزیزان هستند هرچند متاسفانه برخی دوستان و همکاران به جهت عدم تطبیق شرایط‌شان با اساسنامه نتوانستند در بین این ۱۴۰ نفر باشند اما امیدواریم با کمک وزارت ارشاد و توجه هیئت مدیره جدیدی که انتخاب خواهند شد به ایجاد راهکارهایی مناسب و قانونی، جهت بهره‌مندی همه عزیزان از شرایطی بهتر اقدام شود.

وی در پایان اظهار داشت: البته امکان بهره‌مندی دوستان فاقد شرایط عضویت از مزایا و خدماتی که خانه خواهد داشت به عنوان عضو افتخاری فراهم است اما واجدین شرایط رای دادن کسانی هستند که مدارکشان تکمیل است و امیدواریم با حضور دوستان شاهد هیئت مدیره‌ای قوی، متحد و کاری در دوره ششم خواهیم بود.

وی تصریح کرد: عزیزانی که به هر علتی فرصت حضور در روز رای گیری نخواهند داشت طبق اساسنامه می‌توانند حق رای خود را طی وکالت نامه‌ای محضری تا دو روز قبل از رای گیری به یکی از اعضا که به ایشان اعتماد دارند تقویض و تحویل دهند و قطعا برابر اساسنامه وکالت‌های شبیه دوره‌های قبلی قابل قبول نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز