خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان:

دست آوردهای سفر رئیس جمهوری به باکو در ماههای آینده به روشنی قابل ارزیابی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۸۶۱

سفر روحانی رئیس‌جمهور ایران به جمهوری آذربایجان به عنوان چهارمین دیدار دو رئیس‌جمهور ایران و آذربایجان پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در ایران نشانگر عزم جدی دو کشور در جهت توسعه روابط است.

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان ابراز امیدواری کرد با توسعه روابط حجم مبادلات دو کشور به جایگاهی که شایسته عمق روابط دو ملت است، نزدیک‌تر شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به باکو، حسین پیرمؤذن در نشست با جمعی از اصحاب رسانه در باکو اظهار کرد: سفر روحانی رئیس‌جمهور ایران به جمهوری آذربایجان به عنوان چهارمین دیدار دو رئیس‌جمهور ایران و آذربایجان پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در ایران نشانگر عزم جدی دو کشور در جهت توسعه روابط است.

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان با اشاره به ۶۷۰ کیلومتر مرز مشترک و سابقه دیرینه تاریخی و فرهنگی دو ملت و داشتن دین و مذهب مشترک گفت: مردم ایران و آذربایجان از هر ملتی برای توسعه روابط به یکدیگر نزدیک هستند.

وی افزود: با عزمی جدی دوطرف بی‌شک دست آوردهای سفر ریاست جمهوری به آذربایجان در ماههای آینده به روشنی قابل مشاهده و ارزیابی خواهد بود.

سرپرست هیئت اقتصادی اتاق بازرگانی ایران گفت: به دنبال حضور هیئت همراه در باکو یک روز پیش از سفر رئیس‌جمهور جلساتی میان فعالان اقتصادی دو کشور در جهت رفع موانع توسعه روابط دو کشور برگزار شد و در خلال دیدارهای سیاسی دو هیئت فعالین اقتصادی دوطرف نیز برای توسعه مراودات تجاری اقتصادی مذاکرات مثبتی داشتند.

پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تعدیل تعرفه‌های بسیار بالا برای کالاهای ایرانی یکی از مواردی است که می‌تواند روند صادرات محصولات ایرانی را به جمهوری آذربایجان گسترش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل بیان کرد: ایجاد ارتباط ریلی میان دو کشور از طریق آستارا و بیله‌سوار نیز زمینه لازم در جهت ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی میان دو کشور را توسعه می‌بخشد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ۲۴ساعته شدن گمرک مرز بیله سوار در ورودی استان اردبیل و تحقق حمل و تقل ریلی و کاهش تعرفه‌ها از خواسته‌های جدی بخش خصوصی است و نیز تداوم دیدارهای فی‌مابین میان مسئولان دو کشور مشکلات موجود در مسیر روابط دو کشور در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان ابراز امیدواری کرد با توسعه رواب

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز