خبرگزاری کار ایران

فرماندار اردبیل:

نان در اولویت پیگیری‌های فرمانداری اردبیل است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۷۹۲

فرماندار اردبیل گفت: نان در اولویت پیگیری‌های فرمانداری بوده و کوتاهی دستگاه‌های ذی ربط قابل قبول نیست.

فرماندار اردبیل گفت: نان در اولویت پیگیری‌های فرمانداری بوده و کوتاهی دستگاه‌های ذی ربط قابل قبول نخواهد بود..

به گزارش ایلنا از اردبیل، جواد زنجانی فرماندار اردبیل در جلسه کمیته ساماندهی آرد و نان شهرستان اردبیل که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سایر دستگاه‌های متولی و مرتبط آرد و نان در فرمانداری تشکیل یافته بود سخن می‌گفت افزود: با تأکیدات و پیگیری‌های مقام عالی استان مشکل آرد و نان در اولویت پیگیری‌های فرمانداری بوده و در صدر مباحثمشکلات استانی و شهرستانی است.

وی افزود: در این زمینه بحث‌های متعدد کارشناسی انجام شده و پیگیری نیز خواهد شد تا در اندازه و حوزه وظایف و اختیارات قانونی و با اخذ نظر کارشناسی در بهبود شرایط نان گام های اساسی برداشته شود تا به نتیجه مطلوب برسیم و کوتاهی دستگاه‌های ذی ربط قابل قبول نخواهد بود.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه ادارات مرتبط و مسئوول در بحثآرد و نان باید به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل کنند و در مقابل وظایف و اختیارات خود پاسخگو باشند گفت: متأسفانه تقسیم وظایف در چندین ادارة باعثغفلت این ادارات در رسیدگی اساسی و کارشناسی به بحثآرد و نان شده، و شرکت غله استان نیز که متولی اصلی آرد و توزیع آن است. برنامه خاص و مطلوبی تابحال در این باره ارائه نشده و با اخذ تصمیمات نه چندان کارشناسی و منطقی دلیلی مضاعف بر مشکلات آرد و نان گشته، که امیدوارم با پیگیری‌های انجام یافته در تمام دستگاه‌ها و سازمانهای مرتبط با آرد و نان چه بهداشتی و نظارتی و بازرسی و توزیع کنندگان، با ارائه طریق، کارشناسانه مشکل کمیت و کیفیت نان مرتفع شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل گفت: جلسه هفتگی با عنوان کمیته ساماندهی آرد و نان و نانوایان برای بهبود بخشیدن به وضعیت نان در اردبیل هر هفته برگزار و با اخذ تصمیمات مناسب و کارشناسی شده تا حصول به نتیجه لازم ادامه خواهد داشت.

جواد زنجانی به دغدغه‌های نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و تأکیدات استاندار محترم نیز اشاره کرد و خاطر نشان نمود: برای حل مشکل نان هر کس باید به نسبت خود به نقش و وظیفه خود عمل کند تا این مشکل یک بار برای همیشه مرتفع شود.

فرماندار اردبیل به اختلاف قیمت آرد سهمیه دولتی و آرد آزاد نیز اشاره کرد و گفت: عده‌ای فرصت طلب از این اختلاف قیمت سوء استفاده کرده و در مواردی به فروش آرد سهمیه‌ای اقدام می‌کنند که در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام و با متخلفان به شدت برخورد قانونی قضایی و تعزیراتی خواهد شد.

زنجانی به بحثقیمت نان اشاره کرده و اظهار داشتند که هیچ تغییری در نرخ نان دولتی انجام نشده و نظرات کارشناسی استانی و شهرستانی نیز برای تصمیم گیری‌های نهایی به نهادهای ذیصلاح ارسال شده است و عرضه نان آزاد پز به قیمت تصویبی اتحادیه با نظارت دستگاه‌های متولی خواهد بود و از اقدام خودسرانه مراقبت خواهد شد.

فرماندار اردبیل احصاء تعداد دقیق نانوایان سهمیه پذیر و آزاد پز را خواستار شد و گفت: راه اندازی طرح جامع سامانه جهت جلوگیری از برخی تخلفات و دسترسی آسان و مناسب به آرد، پیگیریهای بهداشتی و استاندارد سازی لوازم نانوایان، دقت در کیفیت، عرضه نان از مبداء کارخانجات، توزیع نانوایی ها بر حسب تراکم جمعیتی مناسب، در دستور کار کمیته ساماندهی قرار دارد و به جد پیگیری خواهد شد.

در این جلسه سید حامد عاملی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با پیشنهاداتی در چندین زمینه خواستار هماهنگی لازم و بیشتر دستگاه‌های مسئوول با یکدیگر جهت افزایش کمیت و کیفیت نان شد و گفت: باید چارچوب و سیاست گذاری مشخص برای تخصیص منابع صورت گیرد و تصمیمات برای تخصیص منابع باید در این چارچوب لحاظ شد و تصمیم گیری‌ها نباید شخصی و سلیقه‌ای باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز