خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران عنوان کرد:

تلفن همراه قلب شهر هوشمند/ اروپا و آسیا دارای بیشترین پروژه‌های هوشمندسازی شهری

رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران تلفن همراه هوشمند را قلب شهر هوشمند لقب داد و گفت: از سال 2008 تا 2012 تعداد دارندگان تلفن همراه هوشمند در دنیا از 140میلیون نفر به بیش از 660 میلیون نفر رسیده است که از این رو به نظر می رسد تلفن همراه، ابزار اصلی شهر هوشمند است.

به گزارش ایلنا، حسین محمد پور زرندی رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران امروز در همایش «شهر هوشمند، پرداخت هوشمند» با اشاره به مفهوم شهر هوشمند گفت: در یک معنا شهر هوشمند بهره‌مندی و به کار‌گیری گسترده فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در نهایت منتج به بهبود کیفیت زندگی شهروندی توام با حفظ ویژگی پایداری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر هوشمند درصدد یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات مختلف است، افزود: ایده شهر هوشمند از سال 1994 مورد بحث قرار گرفت اما بعد از بحران مالی بزرگ در سال 2008 بود که اغلب شرکت‌های بزرگ جهانی به سمت هوشمندسازی حرکت کردند.

رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران شهر هوشمند را دارای ابعاد شش گانه دانست و گفت: اقتصاد هوشمند، پویایی هوشمند، محیط زیست هوشمند، حکمرانی هوشمند، مردم هوشمند و زندگی هوشمند مولفه‌های اصلی این ایده هستند که امروز در بسیاری از شهرهای مهم جهانی همچون دوبی، قاهره، سنگاپور، شانگاهای، توکیو و... اجرایی شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه طبق آمارها در سال 2013 قریب به 150 پروژه شهر هوشمند در دنیا در حال ساخته شدن بوده است، گفت: بیشترین این پروژه ها در اتحادیه اروپایی و سپس آسیا و امریکای شمالی است.

پورزرندی سئول را یک شهر پیشرو در زمینه هوشمندسازی شهری قلمداد کرد و گفت: این شهر 10 میلیون نفری عملا از سال 2010 به بعد تبدیل به یک جهان‌شهر شده است و امروز بهترین شهر فن‌محور جهان است و از سال 2003 نیز رتبه اول دولت الکترونیک را به خود اختصاص داده است.

این کارشناس مسائل شهری تلفن همراه هوشمند را قلب شهر هوشمند لقب داد و گفت: در سال 2015 بیش از یک تریلیون دلار، تجارت تلفن همراه بوده است و  از سال 2008 تا 2012 تعداد دارندگان تلفن همراه هوشمند در دنیا از 140میلیون نفر به بیش از 660 میلیون نفر رسیده است که از این رو به نظر می رسد تلفن همراه، ابزار اصلی شهر هوشمند است.

وی یکی از کاربردهای تلفن های همراه در شهر هوشمند را بهبود ارتباط سیستم بانکی با شهروندان عنوان کرد و گفت: تکنولوژیهای دیجیتال این امکان را بانکها می دهد که روابط خود را با مشتریان، بازتعریف کرده و به گونه ای جدید برقرار نمایند و محور این ارتباط، نیز داده ها و اطلاعات است.

رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری با بیان اینکه هر کلیک، کامنت و جستجوی یک مشتری برای بانک یک فرصت است و مدیریت هوشمند اطلاعات تکنولوژیک به تعمیق روابط با مشتری می انجامد و یک جریان درآمد جدید را خلق می کند، شبکه های اجتماعی را فرصت دیگری در این زمینه عنوان کرد و افزود: امروزه حدود 2 میلیارد نفر در سراسر جهان، از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و لذا بانک‌ها باید برای برقراری تعامل با مشتریان خود در کانال‌های اجتماعی، جدیت و حساسیت به خرج دهند چراکه مشتریان انتظار دارند که حرف آنها از طریق رسانه‌های مجازی و اجتماعی، شنیده و پاسخ داده شود و خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند.

کد خبر : ۳۹۵۰۶۳