خبرگزاری کار ایران

تکنولوژی های نوین، موثر در ارزش گذاری یک خانه است

مدیر برگزاری گردهمایی سازندگان و معماران ساختمان های مارکدار گفت:زمانی، متراژ و بزرگی یک ساختمان برای خریداران معیار ارزش بود درحالی که شاخصه های ارزش یک بنا به سمت کیفیت مصالح و خلاقیت در معماری، اتلاف کم انرژی، میزان استحکام پایدار (حداقل 50 سال) در برابر زلزله، سازگاری با محیط زیست و استفاده از تکنولوژی های جدید به ارزش گذاری یک خانه سوق پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، حامد رحیمی "مدیر برگزاری گردهمایی سازندگان و معماران ساختمان های مارکدار" گفت: به منظور معرفی و آشنایی فعالان صنعت ساخت و ساز با مصالح و تکنولوژی های نوین ساختمانی و همچنین هم افزایی مهندسان و معماران مطرح کشور با طراحی های خلاقانه سازه ها و بناها، دومین گردهمایی سازندگان و معماران ساختمان های مارکدار  برگزار می شود.

او ادامه داد: رفع تحریم ها و حضور برندهای مطرح بین المللی در صنعت  ساختمان سازی موجب شده تا گام های رسیدن به مارکدار شدن ساختمان ها در کشور سریعتر برداشته شود به طوری که ارزش گذاری خانه ها از کمیت و منطقه احداث به سمت کیفیت و مارک در حال تغییر است.

رحیمی در تشریح این گذار صنعت ساختمان سازی توضیح داد: زمانی، متراژ و بزرگی یک ساختمان برای خریداران معیار ارزش بود درحالی که شاخصه های ارزش یک بنا به سمت کیفیت مصالح و شیرآلات، خلاقیت در معماری، اتلاف کم انرژی، میزان استحکام پایدار (حداقل 50 سال) در برابر زلزله، سازگاری با محیط زیست و استفاده از تکنولوژی های جدید به  ارزش گذاری یک خانه افزوده شده است.

او خاطر نشان کرد: رونق اقتصادی و بالا رفتن سطح درآمد همواره ارتباط مستقیمی با ارتقاء سطح کیفیت دارد و بر همین اساس توجه جامعه از مارک های کوچک نظیر پوشاک، گوشی های تلفن همراه و اتومبیل به مایحتاج های بزرگ تر مانند خانه های مسکونی و مارکدار بودن برج ها در حال تغییر است و شکی نیست که تا چند سال آینده توجه خریداران و حتی مستاجران به سمت ساختمان های مارکدار خواهد بود.

مدیر برگزاری گردهمایی سازندگان و معماران ساختمان های مارکدار ابراز کرد: ثبات بازار اقتصادی، حضور سرمایه گذاران خارجی، افزایش میزان نقدینگی، بالا رفتن سطح آگاهی جامعه و قرار گرفتن ایران روی کمربند زلزله باعث شده تا تعریف یک خانه مطلوب از سرپناه به جان پناه تغییر کند و به عبارتی شخصی سازان خرد برای سودآوری اقدام به ساخت واحدهای بی کیفیت نکنند.

او با اشاره به اینکه صنعت ساخت و ساز در حال گذار از بی سلیقه گی است افزود: ورود سرمایه گذاران کوچک و بی تخصص برای مدتها این باور را در بازار مسکن شکل داده بود که فروش هر واحد مسکونی باید دوبرابر مبلغ ساخت آن بازگشت سرمایه داشته باشد و همین ادبیات نادرست باعث شد تا خانه های با عمر کمتر از 10 سال نیز هم اکنون از لحاظ ایمنی و کیفیت در پایین ترین سطح خود باشند.

رحیمی ادامه داد: درحالی که توجه به کیفیت ساخت و ساز و استفاده از مصالح مرغوب، علاوه بر تخصصی کردن صنعت ساخت و ساز باعث  رقابت شرکت های بزرگ سازنده برای ارائه خانه هایی با استاندارهای جهانی خواهد شد.

او مهمترین ویژگی ساختمان های مارک دار را تعامل این سازه ها با محیط زیست دانست و خاطر نشان کرد: در این خانه ها به بهینه کردن عایق ها در جهت مصرف حداقل انرژی و حتی تولید انرژی اضافی توجه ویژه ای شده است.

گفتنی است که دومین گردهمایی سازندگان و معماران ساختمان های مارکدار در اوایل خرداد ماه در مجموعه فرهنگی آجودانیه تهران برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر : ۳۷۲۱۶۰