خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صحافان عنوان کرد:

مهمترین اولویت حوزه چاپ نوسازی ناوگان چاپی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۲۷۳

۱۰ شرکت چاپی به عنوان حامیان علمی، معنوی و مالی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ انتخاب شدند / مهمترین بحثدر حوزه چاپ نوسازی ماشین‌آلات است.

حامیان علمی، معنوی و مالی مسابقات علمی و آثار چاپی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ مشخص شدند.

به گزارش ایلنا، جلیل غفاری رهبر، رئیس اتحادیه صحافان درباره برگزاری مسابقات علمی و آثار چاپی گفت: برگزاری مسابقات آثار چاپی بسیار تاثیرگذار است اما به نظرم آثار افرادی باید در این جشنواره شرکت کند که دارای مجوز کسب و کار باشند.

او ادامه داد: در دوره‌های قبلی شاهد آن بودیم که برخی از این محصولات از کسانی دریافت می‌شود که مجوز کسب و کار ندارند.

رئیس اتحادیه صحافان ایجاد بخش‌های متنوع در جشنوراه را یکی از عوامل تاثیرگذار برای استقبال بیشتر اهالی چاپ از این جشنواره دانست و عنوان کرد: باید تسهلات مادی و معنوی برای برگزیدگان قرار داده شود تا استقبال در بخش صحافی بیشتر شود. ایجاد بخش‌های متنوع در جشنواره موجب می‌شود تا جشنواره از حالت یکنواختی خارج شود.
غفاری رهبر درباره جلوگیری از واردات اقلام چاپی عنوان کرد: اگر تجهیزات چاپی وارد کشور شود موجب می‌شود تا نیازهای کشور پاسخ داده شود و دیگر تولیدکنندگان به سوی صادرات فله‌ای حرکت نکنند. برای مثال صادرکنندگان میگو نیاز به بسته‌بندی شیک برای صادرات دارند زیرا در غیر این صورت مجبور می‌شوند تا نیازهای چاپی خود را از خارج از کشور تامین کنند.

وی ادامه داد: البته بخش زیادی از این کار به اراده دولتمردان و روابط کشور ما با کشورهای دیگر مربوط می‌شود. اگر ما تجهیزاتی که در داخل به آن‌ها نیاز داریم را تامین کنیم، مطمئنا شاهد خروج محصولات به کشورهای دیگر نخواهیم بود. در حال حاضر ما ماشین‌آلات مناسب و مواد اولیه لازم برای تولید محصولات خود نداریم و از این روست که برخی از تولیدکنندگان نسبت به واردات محصولات چاپی اقدام می‌کنند.

رئیس اتحادیه صحافان افزود: بخشی از این موضوع به تحریم‌‌ها بر می‌گردد و بخش دیگر به روزمرگی اتحادیه و صنف مربوط می‌شود. صنف در حال حاضر بخش زیادی از زمان خود را برای رفع این روزمرگی‌ها سپری می‌کند و از این رو پیشرفت زیادی در این بخش وجود ندارد.

او در پایان گفت: مهمترین بحثدر حوزه چاپ نوسازی ماشین‌آلات است و اگر ماشین آلات جدید و به روز در کشور وجود داشته باشند دیگر به خارج از کشور برای بسته بندی وسایل خود مراجعه نخواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز