خبرگزاری کار ایران

روایت داستان زندگی بنان در کتاب «از نور تا نوا»

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۸۷۳

در این کتاب درباره زندگی و ارزش های هنری غلامحسین بنان سخن به میان آمده و در ویرایش جدید آن، علاوه بر نمایه اشخاص، فهرست کامل آثار بنان و نیز عکس های جدیدی او افزوده شده است.

کتاب از «نور تا نوا» که علاوه بر شرح داستان زندگی استاد بنان، شامل مقاله‌ها، نوشته ها و شعرهای او نیز می‌شود با تنظیم و ویرایش جدیدی از پری‌دخت آور(بنان) از سوی موسسه فرهنگی هنری ماهور راهی بازار شد.

به گزارش ایلنا؛ در این کتاب درباره زندگی و ارزش‌های هنری غلامحسین بنان سخن به میان آمده و در ویرایش جدید آن، علاوه بر نمایه اشخاص، فهرست کامل آثار بنان و نیز عکس های جدیدی او افزوده شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: زندگی بنان مصادف با دوره‌ای بود که موسیقی در ایران به تدریج از زمره‌ی حرفه‌ها بیرون می‌آمد و در ردیف هنرها جا می‌گرفت… با این همه، غبارِ خفّتِ دیرین هنوز از چهره ی آن پاک نشده بود و خطِ فاصل میان هنرمند و «عمله ی طرب» همیشه روشن نبود و کمتر پدری در خواب و خیالش برای فرزند خود شغل خوانندگی آرزو می‌کرد. بنان از کسانی بود که با خودداری از خواندن در مجالس طرب و پرهیز از قبول مزد از افراد ارزش خود و هنر خود را اعتلا بخشید.

در ادامه این مقدمه افزوده شده است: آواز بنان… نرم و صاف و پُر و گرم و خوش طنین بود. اختیار حنجره‌اش هرگز از دست او خارج نمی‌شد. چَه چَه بیجا نمی‌زد و قدرت نمایی نمی‌کرد. برعکس، قدرت خود را در انتقال معنی شعر و ارائه‌ی ظرافت‌ها و لطایف آواز نشان می‌داد. بنان آن طور که می‌بایست می‌خواند و دیگران بیشتر آن طور که می‌توانستند.

در بخش دیگری از مقدمه این کتاب آمده است: بنان چنان بر آواز خود مسلط بود و چنان آرام و مطمئن و ظاهراً بی‌کوشش می‌خواند که وقتی شروع می‌کرد انسان هرگز دغدغه‌ی این را نداشت که جایی از عهده برنیاید و یا فقط به ممکن بسازد و صدایش بشکند و یا از میزان خارج شود. با خیال آسوده و کمال اطمینان می‌شد به آواز او گوش کرد و خود را به دست امواج لذت سپرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز