خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار و فرماندار کاشان درخواست کرد:

پیکر استاد مشفق در کاشان به خاک سپرده شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۵۴

معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان ضمن تسلیت درگذشت استاد مشفق کاشانی، خواستار تدقین پیکر پاک این شاعر نامدار ایران زمین در سرزمین مادری اش دارالمومنین کاشان شد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان ضمن تسلیت ارتحال استاد مشفق کاشانی خواستار تدفین پیکر پاک این شاعر نامدار ایران زمین در سرزمین مادری اش دارالمومنین کاشان شد.

متن پیام معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان به مناسیت ارتحال مرحوم عباس کی منش(مشفق کاشانی) که به دفتر نمایندگی خبرگزاری کارایران(ایلنا) در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ارسال شده به شرح ذیل است: درگذشت تاثرانگیز شاعر نامدار ایران زمین، استاد مشفق کاشانی را به محضر مقام معظم رهبری و خانواده ایشان و عموم علاقه مندان به شعر و ادب فارسی و مردم فرهنگ دوست دارالمومنین کاشان تسلیت عرض می‌کنم.

استاد مشفق کاشانی شاعری برآمده از فرهنگ و هنر اسلامی سرزمین شعر پرور کاشان بود که تا واپسین لحظات حیات قلم و بیان و زبان هنری خویش را در خدمت باورهای آیینی و اخلاقی نهاد و شعر خویش را سرشار از رگه هایی قوی و درخشان از محبت اهل البیت علیه السلام ساخت که می تواند تاثیرگذاری های شگرف اخلاقی و تربیتی را برای نسل جوان داشته باشد.

مشفق کاشانی ادامه دهنده راه درست محتشم کاشانی در گرامی داشت خاطره سرخ شهیدان کربلا بود و افتخار اصیل خویش را غلامی درگاه حضرت امام حسین علیه السلام می دانست.

با رحلت ایشان شعر و ادبیات کاشان یکی از سرمایه های بی بدیل خویش را از دست داد هر چند نام و یاد این استاد بزرگ و شعر ماندگارش مایه اعتبار فرهنگ کاشان برای همیشه است.

این جانب به نام فرماندار کاشان با عرض تسلیت مجدد این ضایعه اسفناک از خانواده این استاد فرهیخته خواهشمند است با صرف نظر کردن از موقعیت دفن استاد مشفق در قطعه مشاهیر بهشت زهرا اجازه دهند پیکر پاک ایشان مانند استادشان محتشم کاشانی و شاگردشان سهراب سپهری در خاک پاک دارالمومنین کاشان به خاک سپرده شود.

ابوالفضل صدرائیه

معاون استاندار و فرماندار کاشان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز