خبرگزاری کار ایران

اولین نشست تخصصی کودک نوجوان برگزار شد

کد خبر : ۲۴۱۲۲۵

هدف جلسات تخصصی شعر کودک؛ نقد و بررسی تخصصی شعر کودک و نوجوان است. این جلسات هر هفته در محل انجمن شاعران ایران برگزار می‌شود.

اولین جلسه تخصصی شعر کودک و نوجوان انجمن شاعران ایران عصر شنبه(۲۰ دی) در محل انجمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این جلسه شاعرانی چون مصطفی رحماندوست، بیوک ملکی، افشین اعلاء، اسدالله شعبانی، ناصر کشاورز و… حضور داشتند. در این نشست پیرامون وضعیت فعلی و آفات مبتلا به حوزه مباحثی مطرح شد. سپس برخی شاعران آثار جدیدشان را قرائت کردند.

قرار است این نشست تخصصی هر هفته شنبه‌ها با حضور شاعران مطرح این حوزه در انجمن شاعران ایران برگزار شود.

به گفته افشین اعلاء؛ شاعر کودکان و قائم مقام انجمن، هدف این جلسات نقد و بررسی تخصصی شعر کودک و نوجوان است.

او گفت: شاعران مطرح حوزه کودک و نوجوان با هر سلیقه و گرایشی می‌توانند بعد از هماهنگی با انجمن در این نشست‌ها شرکت کنند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مانند بسیاری از رشته‌های هنری، شعر و ادبیات کودک و نوجوان نیز رشد کمی و کیفی چشمگیر و قابل توجهی داشته است. به طوری که در دهه‌های بعداز انقلاب اسلامی تعداد شاعران حرفه‌ای که اختصاصاً برای کودکان و نوجوانان شعر سروده‌اند، از تعدادی انگشت‌شمار به ده‌ها شاعر رسیده است. از سوی دیگر نهادهای مختلف فرهنگی و هنری به پشتیبانی و فعالیت در این زمینه پرداخته اند که این رویداد سبب شده است شاعران جدی شعر کودک و نوجوان امروز در گروه‌های مختلف به فعالیت ادبی خویش مشغول باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز