خبرگزاری کار ایران

۲۶ اثر پژوهشی برتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۵۰۹

«بررسی تحولات جهان اسلام؛ فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو»، عنوان گردهمایی جمعی از صاحب‌نظران و مسئولان به مناسبت هفته پژوهش است که معاونت پژوهشی و آموزشی این سازمان، آن را در قالب همایش برگزار کرد.

در همایش «بررسی تحولات جهان اسلام، فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو»، ۲۶ اثر پژوهشی برتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رونمایی شد.

به گزارش ایلنا؛ آیین برگزاری این همایش امروز، ۲۴ آذرماه ساعت ۹ با حضور علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت‌الاسلام ابوترابی(نایب رئیس مجلس شورای اسلامی)، آیت‌الله محمدعلی تسخیری(مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام) و ابوذر ابراهیمی‌ترکمان(رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی)، در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت گرفت.

در حاشیه این همایش، ۲۶ اثر پژوهشی این سازمان و تقدیر از طرح‌های پژوهشی برتر رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور معرفی و رونمایی شد که این آثار در زمینه‌های مطالعات منطقه‌ای، جامعه و فرهنگ(کتب فیروزه‌ای) و دانستنی‌های یک رایزن فرهنگی منتشر شده است.

عناوین آثار پژوهشی برتر

در محور مطالعات منطقه‌ای کتاب‌های مسلمانان هند ازسوی رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو، بیداری اسلامی و خطر فعالیت گروه‌های تکفیری در شرق آسیا نوشته محمدحسن ایپکچی و دیپلماسی عمومی آمریکا در اندونزی تالیف محمد صادق بیگلری رونمایی شد.

از دیگر آثار رونمایی شده می توان به بنیان های فرهنگی بین‌الملل گرایی آمریکا نوشته فرانک نینکویچ ترجمه ابوالقاسم راه چمنی، تاریخچه مختصر مسلمانان در استرالیا تالیف بلال کللند ترجمه محسن ابوطالبی، فرهنگ و مذهب در اندونزی نوشته محمدعلی ربانی، ذائقه فرهنگی کروات‌ها نوشته رایزنی فرهنگی ایران در زاگرب و تاریخچه رادیو تلویزیون در استرالیا ترجمه محسن ابوطالبی اشاره کرد.

همچنین کتاب‌های شیعه در آمریکای شمالی تالیف لیلقت تکیم و علی عسگری یزدی با ترجمه طاهر رحمانی، مجموعه مقالات نخستین همایش علمی بین المللی بزرگداشت سید اجل شمس الدین عمر بخارایی از سوی رایزنی فرهنگی ایران در چین، مولفه‌های دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نوشته محمدمسعود صادقی، سلفی‌های مصر بعد از مبارک ترجمه علیرضا رضانیا و حجت‌الله جودکی، جوامع مذهبی استرالیا تالیف رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استرالیا و سهم شیعه در فرایند تمدن اسلامی تالیف محمود اسماعیل ترجمه حجت‌الله جودکی در این بخش رونمایی شد.

جریان شناسی داعش؛ چیستی، شاخصه ها و راهکارهای مواجهه تالیف گروه مطالعات عربی مرکز مطالعات فرهنگی بین‌المللی، سلفی گری در فرانسه نوشته رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس، آشنایی با منابع عربی روابط بین‌الملل در اسلام تالیف سیده فاطمه حسینی میرصفی، در آمدی بر مطالعات ایرانی در آمریکا نوشته زهرا سبحانی و پیوستگی تاریخی و فرهنگی ایران و گرجستان نوشته نوید رسولی در بخش مطالعات منطقه‌ای نیز رونمایی شده است.
در بخش جامعه و فرهنگ(کتب فیروزه‌ای) کتاب‌های جامعه و فرهنگ اریتره و همچنین جامعه و فرهنگ سیرالئون و پنج کتاب نیز در بخش دانستنی های یک رایزن فرهنگی رونمایی شد.

اسلام‌شناسی و اسلام‌شناسان از شناخت تا تعامل تالیف فاطمه امیرخانی فراهانی، هنر گفتگو و مذاکره فرهنگی تالیف محمد امانی، اصوال و آداب تشریفات در رایزنی فرهنگی نوشته نسرین دانایی، دیپلماسی فرهنگی و رایزن فرهنگی تالیف سیدرضا صالحی امیری و همچنین رایزن فرهنگی و دنیای ایرانشناسی نوشته فاطمه امیرخانی فراهانی در بخش دانستنی های یک رایزن فرهنگی به عنوان آثار برتر معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز