خبرگزاری کار ایران

روش‌شناسی مطالعات تاریخی در پژوهشکده تاریخ اسلام

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۶۷۰

همایش «روش شناسی مطالعات تاریخی و رهیافت‌های بینارشته‌ای» روز چهارشنبه، ۱۲ آذر ماه در محل پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار می‌شود.

پژوهشکده تاریخ اسلام، در آخرین ماه پاییز، میزبان همایش «روش شناسی مطالعات تاریخی و رهیافت‌های بینارشته‌ای» است.

به گزارش ایلنا؛ رشته تاریخ در سده اخیر و در حوزه‌های آکادمیک بین المللی، تحولات عمیقی را از منظر روش‌شناسی به خود دیده است، اما در کشور ما علی‌رغم تجارب متعددی که در این باب صورت گرفته، فاصله بسیاری میان رشته تاریخ و دیگر رشته‌ها به وجود آمده که درواقع هر دو حوزه از این امر زیان دیده‌اند. بنابراین گروه روش‌شناسی و تاریخ نگاری پژوهشکده تاریخ اسلام درصدد برآمد تا همایشی درخصوص روش‌شناسی مطالعات تاریخ و رهیافت‌های میان رشته‌ای برگزار کند.

این همایش نقطه آغازی است بر سلسله همایش‌های روش‌شناسی و مطالعات فلسفه تاریخ که بناست به صورت دوسالانه در پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار می‌شود.

از این منظر، همایش حاضر پیش درآمدی بر موضوع «تحولات نظری و روش شناسیک در قلمرو دانش تاریخ» به‌شمار می‌رود که در نوبت بعدی این سلسله همایش‌ها، در دستور کار هیأت برگزار کننده قرار خواهد گرفت.

این همایش؛ روز چهارشنبه، ۱۲ آذر ماه در محل پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز