خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت اریک هرملین در شهر کتاب

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۱۳۳

پروفسور کارل گوران اکر والد استاد دانشگاه اوپسالا، یوهان هرملین(برادرزاده‌ی اریک هرملین) و علی‌اصغر محمدخانی درباره‌ی آثار و خدمات علمی اریک هرملین سخن می‌گویند.

اریک هرملین در سال ۱۸۶۰ میلادی متولد شد و در ۲۵ نوامبر ۱۹۴۴ درگذشت و امسال هفتادمین سال درگذشت اوست.
هرملین در طول زندگی خود حدود ده هزار صفحه آثار ادبی فارسی را به سوئدی ترجمه کرد. او شیفته‌ و دلباخته‌ی ادبیات فارسی بود. بوستان سعدی اولین کتاب و تذکره الاولیاء عطار آخرین اثری بود که به سوئدی ترجمه کرد. او همچنین آثار سعدی، خیام، عطار، مولوی، نظامی، فردوسی، سنایی و شیخ محمود شبستری را به سوئدی ترجمه کرد و هستی خود را در شعر عارفان پارسی‌گوی کشف کرد.

به گزارش ایلنا، به مناسبت هفتادمین سال درگذشت او، همایش بزرگداشت اریک هرملین در روز سه‌شنبه ۴ آذر، ساعت ۱۵:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود و پروفسور کارل گوران اکر والد استاد دانشگاه اوپسالا، یوهان هرملین(برادرزاده‌ی اریک هرملین) و علی‌اصغر محمدخانی درباره‌ی آثار و خدمات علمی اریک هرملین سخن می‌گویند.

ساعت ۱۵:۳۰ مستند «مجنونی از اسکاندیناوی» با کارگردانی فرشاد اکتسابی برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید. از علاقه‌مندان به ادب فارسی دعوت می‌شود که برای بزرگداشت یکی از جدی‌ترین و پرکارترین معرفان گنجینه‌ی شعر و ادب فارسی به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز