خبرگزاری کار ایران

تقدیر از ناشران، مولفان و کتابداران برتر حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۵۹

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته کتاب از ناشران، مترجمان و مولفان و کتابداران نمونه دانشگاه‌های علوم پزشکی تقدیر می‌کند.

از ناشران، مولفان و کتابداران بر‌تر حوزه سلامت در هفته کتاب تقدیر می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ داوودآبادی فراهانی(معاون فرهنگی _ دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) با اعلام این خبر گفت: تقدیر از فعالان عرصه کتاب پس از برنامه ریزی‌های مشترک بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نظر گرفته شده است، تفاهم نامه‌ای هم در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه برای تجهیز کتابخانه‌های دانشگاه‌ها و مراکز علوم پزشکی بین دو وزارتخانه منعقد می‌شود.

به گفته داوودآبادی فراهانی، این برنامه تنها یک حرکت نمادین نیست، بلکه جزو رویکردهای قطعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: باید‌ها و نبایدهای پزشکی باید به فرهنگ تبدیل شود و مردم باید از نظر فرهنگ سلامت توسعه پیدا کنند. اگر مردم نسبت به باید‌ها و نبایدهای بهداشتی اطلاع‌شناختی داشته باشند، به این اطلاعات معتقد باشند و بر اساس این باور‌ها عمل کنند، بدون شک هزینه‌های رو به رشد درمانی کاهش پیدا خواهند کرد.

داوودآبادی فراهانی با بیان اینکه کتاب، از نقش مهمی در این رویکرد برخوردار است اظهار کرد: باید‌ها و نبایدهای پزشکی مشخص است، اما باید آن‌ها را به فرآورده‌های فرهنگی تبدیل کرد، زیربنای فرهنگ هم کتاب است. حتی شاخه‌های فرهنگی دیگر مثل فیلم و سینما هم ریشه در کتاب دارند. توصیه ما به ناشران این است که از این ظرفیت فرهنگی استفاده کنند و به روش غیرمستقیم، دانش لازم را به جامعه منتقل کنند.

او با اشاره به تنوع آثاری که در این حوزه منتشر می‌شوند گفت: کتاب‌هایی که در حوزه سلامت منتشر می‌شوند بسیار متنوع و متعدد هستند، از کتاب‌های مرجع و آکادمیک گرفته تا کتاب‌های عمومی‌تر که توصیه‌های بهداشتی را مطرح می‌کنند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون چه از نظر ساختاری و چه از نظر برنامه ریزی به این حوزه ورود نداشته است اما با توجه به تاکید و رویکرد وزیر به رابطه فرهنگ و هنر با سلامت، ورود ما در آینده به این بخش جدی‌تر خواهد بود. برنامه هفته کتاب هم در واقع منبعثاز همین رویکرد است.

داوودآبادی فراهانی با اشاره به نحوه انتخاب فعالان بر‌تر حوزه کتاب و سلامت گفت: امسال این انتخاب با توجه به استانداردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده اما در سال‌های آینده مکانیزم مستقلی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز