خبرگزاری کار ایران

بودجه ۴۰ میلیاردی برای کتابخانه‌های مساجد

کد خبر : ۲۲۲۷۱۳

معاونت فرهنگی وزارت ارشاد؛ امسال ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های مساجد درنظر گرفت.

معاونت فرهنگی وزارت ارشاد؛ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور درنظر گرفته است.

به گزارش ایلنا؛ سیدابوالفضل هاشمی(مدیرکل کتابخانه‌های مساجد) گفت: این اقدام براساس تفاهمنامه همکاری میان کانون عالی کتابخانه‌های مساجد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عملیاتی می‌شود.

او ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان مهم‌ترین حامی کتابخانه‌های مساجد، سال‌های متمادی مسئولیت تامین کتاب برای کتابخانه‌های مساجد را به عهده دارد و امسال هم به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در مساجد این اعتبار را به ما اختصاص داده است.

هاشمی درباره میزان استقبال از کتابخانه‌های مساجد اظهار کرد: یک میلیون و ۷۵ هزار نفر در سراسر کشور عضو ثابت این کتابخانه‌ها هستند و کارت عضویت دارند و این علاوه بر تعداد اشخاصی ست که به صورت پراکنده به کتابخانه‌های مساجد مراجعه می‌کنند. درعین حال مشخص شده است که ۸۰ درصد اعضای ثابت کتابخانه‌های مساجد را افراد زیر ۲۵ سال تشکیل می‌دهند که بر این اساس، برنامه ریزی مناسب برای این رده سنی اهمیت بسیار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های مساجد همچنین درباره ویژه برنامه‌های هفته کتاب گفت: امسال اعطای مجوز کتابخانه در ۱۰ استان، افتتاح کتابخانه‌ها در استان‌های مختلف از جمله کرمان، همدان و فارس، برگزاری مسابقات کتابخوانی در حوزه دینی ویژه محرم و نشست‌های تخصصی نقد کتاب را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و به مناسبت گرامی داشت هفته کتاب در دستور کار داریم.

هاشمی افزود: همچنین گردهمایی مدیران کتابخانه‌ها و کتابداران مساجد، تقدیر از کتابخانه‌ها، کتابداران و اعضای بر‌تر مساجد، برپایی نمایشگاه‌های کتاب در سطح کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد را علاوه بر تجهیز تمامی کتابخانه‌های مساجد در هفته کتاب، در برنامه‌ها لحاظ کرده‌ایم.

به گفته او؛ قرار است جشنواره انتخاب روستای دوستدار کتاب هم برگزار شود که بدین منظور از ۱۵ مهر طرح‌های پیشنهادی به دبیرخانه کانون عالی مساجد در استان‌ها ارسال می‌شود.

این فعال حوزه کتاب تاکید کرد: همه ساله در مناسبت‌های مختلف از فعالان حوزه نشر کتابخوانی و کتابداری تقدیر می‌شود و امسال هم در روز ۲۴ آبان برنامه‌ای برای تقدیر از کتابداران و نویسندگان حوزه مسجد و ائمه جماعات مروج کتابخوانی ویژه برنامه‌ای در تهران برپا می‌کنیم.

به گفته او در مناسبت‌هایی ازجمله دهه فجر، نمایشگاه سراسری کتاب تهران و هفته جهانی مساجد هم از فعالان حوزه کتاب تقدیر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز