خبرگزاری کار ایران

مجموعه داستان «اندازه دیگری» به بازار آمد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۱۵۶

حرف زدن از مضمون به نوعی تقلیل دادن جهان داستان و زندگی پیچیده‌ و پنهانی است که یک داستان خوب می‌خواهد به نوعی آن را نشان بدهد و برملا کند.

«اندازه‌ی دیگری» اولین مجموعه‌داستان مرتضی زارعی، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ انتشارات روزنه اخیراً، در سری رنگین‌کمان خود، کتاب جدیدی وارد بازار نشر کرده است. «اندازه‌ی دیگری» عنوان اولین مجموعه‌داستان «مرتضی زارعی» است که شامل یازده داستان می‌شود که در فاصله‌ی سال‌های ۱۳۸۶ تا ۹۲ نوشته شده‌اند.

زارعی درباره‌ی مضمون کلی داستان‌ها گفت: من هنگام نوشتن این داستان‌ها چندان به دنبال مضمون یا انتقال حرف خاصی نبودم. حرف زدن از مضمون به نوعی تقلیل دادن جهان داستان و زندگی پیچیده‌ و پنهانی است که یک داستان خوب می‌خواهد به نوعی آن را نشان بدهد و برملا کند. به‌طور کلی، بحثمضمون یک مسئله‌ی ثانوی است که بیشتر به خوانندگان و منتقدان ربط دارد تا خود نویسنده. چیزی که برای من اهمیت دارد زیست آدم‌ها و تجربه‌ی آنها از واقعیت است. در هر داستان این مجموعه فضای متفاوتی داریم و به تناسب آن نوع روایت تغییر می‌کند.

وی در ادامه گفت: تعداد داستان‌هایی که آماده برای چاپ داشتم تقریباً دوبرابر چیزی بود که برای این مجموعه انتخاب شد. ابتدا قرار بود انتشارات افکار کتاب را دربیاورد که بعد از چند ماه ظاهراً به مشکلاتی برخورد و دیگر داشتم از خیر چاپش به‌صورت کاغذی می‌گذشتم که خوشبختانه با انتشارات روزنه آشنا شدم.

مرتضی زارعی؛ دانش‌آموخته‌ی مترجمی زبان انگلیسی و زبان‌شناسی است و پیش از این یک مجموعه‌شعر از او منتشر شده است. وی همچنین مجموعه‌داستانی از دی. اچ. لارنس ترجمه کرده که قرار است طی چند ماه آینده از سوی انتشارات روزنه منتشر شود.

او درباره‌ی کارهای آینده‌اش گفت: فعلاً درحال ترجمه‌ی رمانی از فرانسواز ساگان هستم که قراردادش را با انتشارات نیماژ بسته‌ام. بعداز آن هم باید بروم سراغ ترجمه‌ی داستان بلندی از هنری جیمز که ناتمام مانده و قرار است انتشارات روزنه چاپش کند. شعرها و داستان‌های خودم هم هستند که شاید تا سال آینده آماده‌ی چاپ شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز