خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت آیت‌الله طالقانی در موسسه مطالعات تاریخ معاصر

کد خبر : ۲۰۱۹۲۰

به مناسبت صدمین سال تولد آیت الله طالقانی کتاب ‌تفسیر «‌پرتوی از قرآن» ‌ و مجموعه آثار ایشان شامل برخی سخنرانی‌ها، ‌ مصاحبه‌ها و ‌مقدمه‌هایی که بر برخی کتابها نوشته‌اند؛ در قالب دو جلد کتاب منتشر شد.

موسی حقانی رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران از برگزاری مراسمی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد نخستین امام جمعه تهران مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ این مراسم در روز ۱۷ شهریور ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن اجتماعات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران واقع در الهیه خیابان شهید فیاضی میدان فرشته شماره ۱۵ برگزار می‌شود. در آغاز این مراسم همچنین از سایت جدید موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران رونمایی می‌شود.

موسی حقانی با بیان اینکه خوشبختانه چند سالی می شود که مراسم گرامیداشت آیت الله طالقانی به طور منظم در مسجد هدایت برگزار می‌شود، ‌ افزود: ‌ موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران هم چند سالی هست که برای بزرگداشت این عالم مجاهد در سالگرد وفات ایشان مراسم بزرگداشتی برگزار می‌کند که امسال هم با حضور و سخنرانی دوستان و افرادی که با ایشان محشور بوده‌اند، این بزرگداشت برپا خواهد شد.

حقانی درباره ضرورت برپایی چنین مراسمی با اشاره به لزوم آشنایی نسل جوان با شخصیتها و رجال اثرگذار در تاریخ معاصر کشورمان، ‌ خاطرنشان کرد: ‌ نسل جوان ما آن دوران را درک نکرده‌اند و علاقمندند تا با چهره‌هایی همچون آیت الله طالقانی بیشتر آشنا شوند پس این وظیفه موسسات و فعالان فرهنگی است تا به این نیاز پاسخ بدهند. به باور وی تاکنون به نیاز نسل جوان ایرانی برای شناخت رجال اثرگذار تاریخ معاصر کشورمان پاسخ درستی داده نشده است از همین روست که در برخی از گروه‌های فکری که در حوزه جوانان کار می‌کنند با تاریخ کشورمان آشنایی مناسبی ندارند.

رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران تاکید کرد: ‌ این در حالی است که اشراف به موضوع تاریخ نگاری و سابقه تاریخی امری است که هر ملتی باید با اتکا به آن آینده خود را طراحی کند از همین رو ما اصرار داریم چنین جلساتی را برگزار کنیم.

وی درباره آثار منتشرشده درباره آیت الله طالقانی از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران نیز گفت: ‌ ما به مناسبت صدمین سال تولد آیت الله طالقانی کتاب ‌تفسیر «‌پرتوی از قرآن» ‌ و مجموعه آثار ایشان را که شامل برخی سخنرانی‌ها، ‌ مصاحبه‌ها و ‌مقدمه‌هایی که بر برخی کتابها نوشته‌اند را در قالب دو جلد کتاب منتشر کرده‌ایم که علاقمندان می‌توانند با مطالعه این کتابها هم با شخصیت آیت الله طالقانی و هم با شرایط دورانی که ایشان زندگی می‌کردند آشنا شوند.

حقانی درباره رونمایی از سایت جدید موسسه نیز با اشاره به اینکه موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران از جمله نخستین موسساتی است که با راه اندازی سایت از ۱۵ سال پیش فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرد، ‌ افزود: تاکنون یکی دوباری تغییراتی در سایت موسسه اعمال شده است اما با توجه به بالا رفتن حجم مطالب تولیدی و همچنین نرم افزارها و امکانات کاربردی جدید از دو سال پیش با طراحی به روز و نرم‌افزارهای تازه تلاش شد تا سایت جدید موسسه با امکانات نو و بهتری، راه‌اندازی شود.

بنا به تاکید حقانی مراسم رونمایی از سایت جدید موسسه نیز در همان روز ۱۷ شهریور و پیش از مراسم بزرگداشت آیت الله طالقانی برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز