خبرگزاری کار ایران

آیت الله نوری همدانی در دیدار با فرماندهان سپاه:

نظام حاکم بر ایران را انبیاء و امامان قبول دارند

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۲۱

باید زمینه لازم برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم شود/از وظایف همه ما شناخت دست آوردهای انقلاب اسلامی ایران به دیگران است/مردم ایران بی جهت به رهبری خود علاقه ندارند.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی است که انبیاء و امامان آن را قبول دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله حسین نوری همدانی، ظهر امروز یکشنبه 8 اردیبهشت ماه، در دیدار فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب(ع) و برخی دیگر از فرماندهان و روحانیون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نظامی که در مملکت ما حاکم است، نظامی امامی و ولایتی است، و نظامی است که انبیاء و امامان آن را قبول داشته و برای تحقق چنین نظامی تلاش های خود را انجام دادند.

وی افزود: خوشبختانه در ایران هم بعد از قرن ها مبارزه و وجود حکومت های سلطنتی یک نظام ولایی حاکم شد.

این مرجع تقلید با بیان این که یکی از وظایف همه ما شناخت دست آوردهای انقلاب اسلامی ایران به دیگران است، گفت: نظام جمهوری اسلامی بعد از سال ها حکومت ظلم و طاغوت به وجود آمد و مردم هم به همین دلیل در جبهه های جنگ حضور یافته و از نظام خود دفاع کردند.

آیت الله نوری همدانی، افزود: مردم ایران بی جهت به رهبری خود علاقه ندارند و علاقه آن ها به حدی است که می گویند ما با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم رزمنده ایم و این در حالی است که در کشورهایی مثل اسپانیا، پرتقال، آلمان، فرانسه و... مردم از دل و جان رهبران خود را دوست ندارند.

وی گفت: مردمی امروز در پناه این نظام زندگی می کنند که برای آن جان داده و فداکاری می کنند و این خیلی مهم است و پشتوانه محکمی برای کشور ما محسوب می شود.

این مرجع تقلید، افزود: از دیگر امتیازات کشور ما امنیتی است که بر آن حاکم است در حالی که در بسیاری از کشورها این نعمت وجود ندارد؛ این امنیت نیز حاصل زحمات قوای نظامی ماست که در مدت کوتاه توانستند این همه دست آورد برای کشور حاصل کنند.

آیت الله نوری همدانی، با بیان این که ویژگی دیگر این نظام این است که خانم ها نیز به متن اجتماع وارد شدند، گفت: این موضوع درحالی است که در رژیم شاه، زن ها غالبا در خانه ها بودند اما امروز زن ها به دانشگاه ها و دیگر عرصه های اجتماعی ورود پیدا می کنند.

وی با بیان این که یکی از امتیازات مهم انقلاب اسلامی ایران، شناساندن چهره واقعی غرب به مردم جهان بود، خاطرنشان کرد: قبل از این انقلاب مردم با دیده عظمت به غرب نگریسته و خود را از آن ها کمتر می دیدند اما امروز نفاق از چهره این حکومت های غربی برداشته شده و مردم شجاعانه مقابل آن ها می ایستند.

این مرجع تقلید، با بیان این که تفکر نظام سرمایه داری در غرب حاکم است، گفت: با این تفکر، می بینیم که مردم غرب روز به روز فقیرتر می شوند، در حالی که در کشور ما اسلام پاسخ گوی همه نیازهاست.

آیت الله نوری همدانی، گفت: به هر طرف می نگریم می بینیم که این نظام ظرفیت هایی دارد که در هیچ کجای دنیا چنین ظرفیت هایی وجود ندارد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: ما باید کاری کنیم که زمینه برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم شده و یک حماسه سیاسی خلق شود؛ افرادی هم که انتخاب می شوند، باید مورد قبول همه بوده، ولایت مدار باشند، مدیر و مدبر باشند، موقعیت ایران را در قضایایی داخلی و خارج درک کند و همچنین امتحان پس داده باشد و الا حرف خالی زدن مشکلی را حل نمی کند.

این مرجع تقلید، در پایان سخنان خود با بیان این که چنین خصوصیاتی که ذکر کردم در افراد کمی یافت می شود، گفت: به افرادی که از ائتلاف 3 نفره و ائتلاف 5 نفره پیش من آمدند گفتند سعی کنید کاندیداها را تکثیر نکنید.

در ابتدای این دیدار، سردار مهدی مهدوی نژاد، در سخنانی، اظهار داشت: سپاه مفتخر است با درس آموزی از محضر علما و مراجع تقلید، توانسته در مقابل تهدیدات گوناگون و جنگ های نرم و سخت دشمن با بینشی آگاهانه و شناختی مکتبی ایستاده و از نظام و انقلاب پاسداری کند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز عقیدتی سیاسی، خاطرنشان کرد: بیش از 30 هزار نفر از پاسدارن و بسیجیان و نیز همسران آن ها موفق به شرکت در دوره های عقیدتی سپاه شده و با مراجع مختلف تقلید هم دیدار داشته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز