خبرگزاری کار ایران

استاندار قم:

حل معضل کوره پزخانه‌های قم، نیازبه تدبیر و برنامه دارد

asdasd

پیریایی استاندار قم با اشاره به وجود بیش از 400 کوره پز خانه گفت: این مشکل حل شدنی است و نیاز به تدبیر و برنامه ریزی دارد.

-قم – ایلنا: استاندار قم با تاکید بر جامع نگری در مسائل مختلف، اظهار داشت: معضل کوره پزخانه‌های آجر و گچ قم، با تدبیر و برنامه حل شدنی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قم، کرم رضا پیریایی در جلسه بررسی مشکل کوره‌های آجر پزی در قم، طی سخنانی عنوان کرد: بحث فعالیت کوره‌ها در شهر مقدس قم، به عنوان یک مبحث اقتصادی و اجتماعی، از گذشته دور تا کنون، مطرح بوده است.

وی با اشاره به عزم جدی مدیریت استان برای حل مشکل کوره‌های آجر پزی، افزود: این بحث، مشکل لاینحلی نیست و معتقدم با تدبیر و برنامه ریزی دقیق و حساب شده، قابل حل بوده و تلاش خواهیم کرد تا با تعامل مناسب بین بخشی و همراهی و همکاری خوب صاحبان کوره‌ها آن را به سرانجام مطلوبی برسانیم.

استاندار قم ابراز کرد: تدوین طرح امکان سنجی مربوط به محدوده ۱۰۰۰ هکتاری کوره‌های فعلی آجر و گچ شهر قم تمام شده و این طرح مطالعاتی، در جلسه کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان مصوب شده و پس از بررسی و تصویب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و اخذ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، اجرایی خواهد شد.

پیریایی تصریح کرد: بالغ بر ۴۰۰ کوره در محدوده مطالعاتی طرح وجود دارد، کاربری‌های مختلف اقامتی، تجاری، فرهنگی، ورزشی در محدوده طرح اجرا خواهد شد و این تغییر کاربری‌ها، با نگاه حمایت و پشتیبانی از قشر زحمتکش کوره داران که همواره در حمایت از نظام و ولایت و حضور در عرصه دفاع مقدس پیشتاز بوده‌اند و با هدف ایجاد ارزش افزوده در سرمایه‌های آن‌ها، انجام می‌شود.

وی با اشاره به عدم توجیه اقتصادی تولید آجرهای سنتی و مشکلات متعدد زیست محیطی و آلایندگی ناشی از تولید این محصول، بیان کرد: اجرای طرح ساماندهی کوره‌های گچ و آجر، علاوه بر رفع مشکلات موجود، زمینه توسعه و عمران بیشتر آینده شهر قم را فراهم خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز