خبرگزاری کار ایران

رئیس مركز مراقبت زندان قزوین:

150 میلیون ریال تسهیلات خود اشتغالی به زندانیان آزادشده پرداخت می‎شود

asdasd

رئیس مركز مراقبت بعد از خروج از زندان قزوین از توانمندسازی شغلی بیش از 50 نفر از زندانیان آزاد شده خبر داد.

ایلنا - قزوین: رئیس مركز مراقبت بعد از خروج از زندان قزوین گفت:در شش ماهه اول سال جاری با پرداخت مبلغی بالغ بر دو میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات، برای 52 نفر از زندانیان آزاد شده اشتغال زایی شده است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ حاج حسینی افزود: زندانیان آزاد شده با مراجعه به این مركز به مدت سه سال تحت پوشش خدمات اجتماعی از جمله مددكاری، اشتغال وحرفه آموزی، مشاوره و روان درمانی و بهداشت و درمان قرار می گیرند.

وی اعلام كرد: از ابتدای امسال تاكنون 121 پرونده در این مركز تشكیل و خدمات حمایتی و اجتماعی به مددجویان نیازمند و خانواده آنها ارائه شده است.

رئیس مركز مراقبت بعدازخروج از زندان قزوین اذعان کرد: به منظور توسعه و گسترش كارآفرینی و اشتغال وحرفه آموزی، از ابتدای سال جاری، آموزش پرورش قارچ و خیاطی نیز با همكاری سازمان فنی و حرفه ای استان برگزار شده و درمرحله اول 25 نفر از شركت كنندگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای دریافت می کنند.

حاج حسینی خاطرنشان كرد: مددجویانی كه در زندان و یا پس از آزادی موفق به دریافت گواهینامه مهارت شغلی می شوند، تا سقف 150 میلیون ریال تسهیلات خود اشتغالی دریافت می کنند.

این مسوؤل بیان كرد: 40 نفراز مددجویان متقاضی كار نیز به مراكز كاریابی، شركت ها و مؤسسات شغلی معرفی شده اند.

وی كمك های نقدی و غیرنقدی، فراهم كردن زمینه ازدواج مددجویان، مداخله در بحران خانواده، اسكان موقت مددجویان بی سرپناه، كمك هزینه درمانی و درمان اعتیاد را بخشی از خدمات اجتماعی مركز برشمرد و ابراز امیدواری كرد با افزایش اعتبارات مالی و منابع انسانی بیشتر، بتوان همه متقاضیان را تحت پوشش این خدمات قرار داد.

رئیس مركز مراقبت بعدازخروج از زندان قزوین یادآور شد: تكرار جرم وعود مجدد به مددجویانی كه تحت پوشش مراكز مراقبت بعداز خروج بوده اند در مقایسه باسایرین،كاهش چشمگیری داشته و اجتماع پذیری و روش زندگی آنها اصلاح شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز