خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار قزوین خبر داد؛

واگذاری اختیارات مربوط به آژانس‌ها و شركت‌های حمل و نقل به شهرداری قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۷۱

تمام اختیارات و وظایف مربوط به آژانس ها و شركت های حمل و نقل بار و مسافر درون شهری در محدوده و حریم شهر قزوین، به شهرداری قزوین واگذار شد.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری قزوین گفت: تمام اختیارات و وظایف مربوط به آژانس ها و شركت های حمل و نقل بار و مسافر درون شهری در محدوده و حریم شهر قزوین، به شهرداری قزوین واگذار شد و بر طبق آن سازمان صنعت، معدن، تجارت، مجمع امور صنفی و اتحادیه های مرتبط مكلف شدند از هرگونه دخالت و تشكیل پرونده و صدور پروانه جدید، خودداری كنند.
به گزارش ایلنا از قزوین؛ سید مهدی یدی همدانی افزود: این تصمیم با برگزاری جلسه‌ای كه با موضوع رسیدگی و رفع اختلاف دستگاه های اجرایی استان و به ریاست معاون عمرانی استاندار تشكیل شد، اتخاذ شد و بر طبق آن سازمان صنعت، معدن، تجارت، مجمع امور صنفی و اتحادیه های مرتبط مكلف شدند تمام پرونده ها، سوابق، اسناد و مدارك مربوطه را در اختیار شهرداری قرار دهند و از هرگونه دخالت و تشكیل پرونده و صدور پروانه جدید، خودداری كنند.
 همدانی در این خصوص توضیح داد: با توجه به تصریح قوانین كشور،از جمله ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامه های مصوب هیأت وزیران در خصوص این كه مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر و حومه آن بر عهده شهرداری ها است، این ارگان موظف است تمام فعالیت های مربوطه در این خصوص را در قالب مؤسسات و شركت های حمل و نقل و تعاونی های خصوصی ساماندهی و بر آنها نظارت كند.
وی ادامه داد: با وجود قوانین مذكور و این كه در متن قوانین به صراحت بر این موضوع تأكید شده است كه تخلفات شركت ها و مؤسسات حمل و نقل و مسافر باید توسط شهرداری ها رسیدگی شود، در بیشتر شهرهای كشور، مجامع امور صنفی و اتحادیه ها از این قوانین سرپیچی كرده و در قالب قانون نظام صنفی، نسبت به تأسیس مؤسسات اتومبیل و كرایه و آژانس های تاكسی تلفنی، تعیین نرخ و نظارت بر این قبیل امور، مبادرت می ورزند.
این مقام مسوول در پایان تأكید كرد: در این راستا نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی مكلف به انجام همكاری لازم با شهرداری می‌باشند.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز