خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین خبرداد:

صدور 1053 مجوز مشاغل خانگی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۱۲

در سال 91 یک هزار و 53 مجوز مشاغل خانگی در 69 حرفه صادر شد و 616 نفر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان قزوین معرفی شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: در سال 91 یک هزار و 53 مجوز مشاغل خانگی در 69 حرفه صادر شد و 616 نفر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

به گزارش ایلنا؛ سید محمد حسینی در نشست خبری افزود: در سال 91 از 52 هزار و 462 نفر آزمون مهارت گرفته شد که 44 هزار و 940 نفر نمره قبولی گرفتند و به آنها گواهینامه پایان دوره اعطاء شد.

وی با اظهار اینکه در سال 91 پنج میلیون و 500 هزار نفر ساعت آموزش در کارگاه های بخش دولتی و خصوصی در 280 حرفه و 46 رشته برای کارآموزان استان برگزار شد، بیان کرد: در سال گذشته علیرغم محدودیت اعتباری در بخش دولتی دو میلیون و 477 هزار نفر ساعت تعهد آموزشی در مراکز ثابت، صنایع، صنوف، جوار دانشگاه، روستاها، زندان و پادگان اجرا شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای در 46 رشته و 150 حرفه دولتی در قالب دوره های 24 ساعته و 18 ماهه و سه میلیون و 150 هزار نفر ساعت در 130 حرفه و در مجموع 280 حرفه اجرا شده است و با اشاره به مهمترین برنامه های پیش بینی شده در سال جاری اظهارکرد: تعهد دو میلیون و 600 نفر ساعت آموزش در سال جاری نیز پیش بینی شده است.

حسینی با اظهار اینکه تغییر مدل آموزشی از آموزش های مطلق به" آموزش، تولید، بازاریابی و فروش" از دیگر اولویت های سازمان فنی حرفه ای است، افزود: امسال روشهای آموزشی به گونه ای ارائه خواهد شد که منجر به تولید شده و قابل فروش و عرضه باشد.

وی با بیان اینکه همه کارگاه های فنی حرفه ای باید قابلیت تولید توسط کارآموز را داشته باشد و چند رشته مانند تابلو فرش، کیف دوزی و کابینت سازی در این بخش مورد توجه قرار خواهد گرفت، افزود: در حال حاضر 22 مربی رسمی و 100 مربی حق التدریسی در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان فعالیت می کنند که در مقاطع مختلف این تعداد تا 200 نفر نیز افزایش می یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین 13 مرکز ثابت دولتی و 220 آموزشگاه خصوصی زمینه فراگیری آموزش های مهارتی را فراهم کرده اند و در مرکز علمی کاربردی نیز 130 دانشجو در سه رشته برق الکترونیک، مکانیک خودرو و جوش در مقطع کاردانی مشغول تحصیل هستند.

وی از احداث مرکز سنجش مهارت استان در شهرک مینودر قزوین با 40 درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و اظهارکرد: دو مرکز دیگر نیز در مرحله تبادل موافقت نامه است که به دلیل مشکلات اعتباری ساخت آن آغاز نشده است که امیدواریم با گشایش اعتباری امسال اجرایی شود.

حسینی بیان کرد: شرکت در المپیادهای شهرستانی، استانی، ملی و جهانی از رویکردهای امسال سازمان است و علیرغم محدودیت های ایجاد شده برای کارآموزان ایرانی خوشبختانه جوانان کشورمان در چند سال گذشته با حرکت رو به جلو توانسته اند جایگاه خود را ارتقاء بخشند.

وی گفت: با شکل گیری سازمان جهانی مهارت 65 کشور توسعه یافته و در حال توسعه از جمله ایران در آن عضو هستند که در مسابقات ملی مهارت هر دو سال یک بار برای جوانان زیر 22 سال برگزار می شود که امسال در تیرماه در شهر لایپزیک آلمان در 45 رشته برگزار خواهد شد.

حسینی یادآورشد: در اولین دوره این مسابقات که در سال 2001 با شرکت 35 کشور در کره جنوبی برگزار شد در رتبه 35، در سال 2003 در سوئیس در میان 36 کشور در رتبه 30، در سال 2005 در فنلاند از میان 38 کشور در جایگاه 28، در 2007 در ژاپن در میان 46 کشور رتبه 27، در سال 2009 در کانادا و در میان 48 کشور رتبه 16 را کسب کردیم که در سال 2011 در لندن توانستیم در میان 51 کشور در جایگاه ششم جای گیریم که روند روبه رشد خوبی را در سالهای گذشته داشته ایم.                                                                

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین بیان کرد: علاقمندان برای ثبت نام و شرکت در مسابقات مهارت فنی که ابتدا به صورت شهرستانی و سپس استانی و ملی برگزار خواهد شد تا 27 اردیبهشت ماه فرصت دارند به سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کنند.

وی افزود: پس از برگزاری آزمونهای مرحله ای در هر رشته یک نفر انتخاب و پس از شرکت در دوره های شش ماهه تا یک ساله به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

حسینی در خصوص اهداف شرکت در المپیادهای جهانی اظهارداشت: ارتقاء مهارت فنی، کسب تجربه جهانی، انتقال تجربیات به بخشهای مختلف آموزشی کشور از مهمترین اهداف شرکت در این رقابت جهانی است که علیرغم تحریم ها و محدودیت های ایجاد شده در تهیه تجهیزات و آموزش کارآموزان و نیز ثبت نام در سایت و شرکت در رشته های خاص با جدیت در مسابقات امسال شرکت خواهیم کرد.

این مقام مسوول عضویت منتخبان شرکت کننده در مسابقات جهانی مهارت در بنیاد نخبگان و برخورداری از تسهیلات این نهاد را از دیگر مزایای شرکت کنندگان در رقابت های جهانی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز