خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین:

قزوین پایلوت سامانه جدید طرح کتاب من شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۹۸

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین از انتخاب این استان به عنوان پایلوت سامانه جدید طرح " کتاب من" خبر داد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: به دستور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، این طرح به مدت شش ماه در استان قزوین اجرا می شود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛  "محمدرضا مولایی" افزود: باین مسوول اضافه کرد: هدف از این اقدام ارتقای کمی و کیفی طرح کتاب من و افزایش سرعت خدمت رسانی به متقاضیان امانت کتاب از کتابخانه ها است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب من، طرحی است در راستای تهیه کتب درخواستی از طرف اعضای کتابخانه و مراجعان تا کتاب هایی که در کتابخانه موجود نیست از طریق سفارش آن ها  خریداری و به متقاضی به عنوان امانت ارایه شود.

مولایی اظهار داشت: سامانه جدید برخلاف سامانه قبلی "عضو محور" است نه "کتابدار محور"، به این معنی که در سامانه قبلی این کتابدار بود که باید اطلاعات کتاب مورد نیاز را از فرد می گرفت و با وارد اطلاعات در سامانه آن را تقاضا می کرد ولی در این طرح درخواست کننده خود اقدام به این سفارش کتاب می کند.

این مسوول ادامه داد: این امر نیاز به حضور متقاضی در کتابخانه نیز داشت، ولی سامانه جدید به گونه ای طراحی شده که متقاضی می تواند از منزل، محل کار و یا تحصیل، با وارد شدن در سامانه www.ketabman.com  پس از ثبت نام، کتاب مورد نیاز خود را سفارش دهند.

مولایی تاکید کرد: با پیش بینی های انجام شده سرعت تهیه و در نتیجه دریافت کتاب در این سامانه افزایش چشمگیری داشته و جستجوی کتاب نیز قدرتمندتر شده است.

وی ارایه کد رهگیری به متقاضی را از دیگر ویژگی های این طرح ذکر کرد و افزود: پس از درخواست کتاب،  یک کدرهگیری به فرد داده می شود تا پیگیر مراحل تهیه و ارسال کتاب باشد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین تاکید کرد: با توجه به قیمت بالای برخی کتاب ها و مشکل بودن تهیه تمامی کتاب های مورد نیاز برای هر فرد، طرح کتاب من، مناسب ترین جایگزین برای خرید کتاب به شمار می رود که از طریق ان نه تنها منابع کتابخانه غنی سازی می شوند بلکه افراد از کتاب های مفید بیشتری بهره مند می گردند.

مولایی در پایان یادآور شد: استقبال خوبی تا کنون از طرح کتاب من صورت گرفته که امیدواریم با کمک این سامانه جدید شاهد افزایش چشمگیر اعضا و مراجعان کتابخانه ها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز