خبرگزاری کار ایران

دهنوی در همایش خانواده مسئول فرزندان موفق در قزوین:

آگاهی والدین از روشهای شایسته تربیتی مهارتشان را در زندگی افزایش می دهد

اگر والدین از روشهای صحیح تربیتی آگاه باشند و آنرا به نحو شاسیته اجرا کنند با تمرین و به مرور زمان، تجربه و مهارتشان در زندگی ارتقاء خواهد یافت.

قزوین - ایلنا: کارشناس مسائل خانوادگی در همایش "خانواده مسئول فرزندان موفق" در قزوین گفت: دوره نوجوانی از سن 12 تا پایان 18 سا لگی را شامل می شود و وا لدین باید فرزند نوجوان خود را شناخته و بدانند که دوره نوجوانی پراز هیجان و التهاب است تا آن جا که به تعابیری چون طوفان، فشار، انقلاب، سرکشی و یا زایش دوباره معروف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حسین دهنوی در همایش "خانواده مسئول فرزندان موفق" با بیان اینکه وا لدین نباید دوره نوجوانی را با دوره کودکی مقایسه کنند  تصریح کرد: وقتی کودک به سن نوجوانی می رسد در شرا یط حساسی قرار می گیرد، عصیان و سرکشی می کند، این روند طبیعی به این خاطر در او شکل می گیرد که به مرحله جدیدی از زندگی قدم گذاشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کودکان نیازمندی‌های کمی دارند و معمولا به آنها می‌رسند آنها معمولا مشکلات اقتصادی و تبعیضات اجتماعی را درک نمی کنند و در مقابل نوجوانان معمولا به نیازمندی‌های خود نمی رسد آنها مشکلات را درک می کنند ولی قدرت حل آنها را ندارند، از سویی به پدر و مادر هم تکیه نمی‌کند و این به دلیل وجود حس استقلال طلبی در نوجوانان است.

دهنوی ادامه داد: وقتی فرزندی به سن12 سالگی می رسد تغییر در جسم، شناخت و عواطف او به وجود می آید و والدین  باید به بلوغ زودرس و دیررس فرزندان توجه کرده و آگاه باشند که در شکل گیری بلوغ زودرس علاوه بر عوامل محیطی، اختلالات هورمونی نیز سهیم است و بلوغ زودرس بیشتر هیجان ایجاد می کند و باید به نوجوان روش صحیح برخورد با این موضوع آموزش داده شود.

وی ادامه داد: دردوره نوجوانی باید با فرزند مدارا کرد چرا که آنها به دلیل عدم ثبات عاطفی ممکن است حرفی بزنند که باعث تعجب و یا ناراحتی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: تربیت درست فرزندان و دور ماندن انها از آسیبهای اجتماعی زمانی حاصل می‌شود که در محبت کردن، حد وسط را رعایت کنیم باید موقعیتی را ایجاد کرد که فرزندان تربیت را قبول کنند.

 وی در پایان تاکید کرد: در کارهای تربیتی نباید عجله کنیم آهسته و پیوسته حرکت کردن ما را به اهداف مورد نظر می‌رساند و باید دانست که درمسایل تربیتی، خیلی وقت ها سکوت کردن از حرف زدن مهم  تر و کار سازتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز