خبرگزاری کار ایران

معاون شهرداری قزوین:

عملیات عمرانی حذف میدان شهید بابایی آغاز شد

در آستانه بهره برداری از تقاطع های غیرهمسطح نصر و سرداران به منظور بهبود ترافیك در راستای اجرای طرح تفصیلی، عملیات اجرایی جمع آوری میدان شهید بابایی قز وین با حفظ المانها و تبدیل آن به بلوار شرقی- غربی شهید بهشتی آغاز شد.

قزوین - ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری قزوین گفت: در آستانه بهره برداری از تقاطع های غیرهمسطح نصر و سرداران به منظور بهبود ترافیك در راستای اجرای طرح تفصیلی، عملیات اجرایی جمع آوری میدان شهید بابایی با حفظ المان ها و تبدیل آن به بلوار شرقی- غربی شهید بهشتی از امروز آغاز شد.
 
به گزارش ایلنا از قزوین؛ سیدمهدی یدی همدانی با بیان اینكه طبق طرح تفصیلی شهر قزوین‌ و بعد از افتتاح تقاطع غیرهمسطح سرداران و نصر، با اصلاح هندسی، میدان شهید بابایی با حفظ المان‌های موجود حذف می‌شود، افزود: قرار بود این طرح در اوایل آبان ماه سال جاری آغاز شود كه به دلیل نگرانی از فصل سرما و بارندگی این طرح زودتر آغاز شد و سعی خواهد شد تا همزمان با افتتاح تقاطع های غیرهمسطح نصر و سرداران به اتمام برسد.
 
وی با بیان اینكه به خاطر اتمام سریع این طرح از سازمان عمران شهرداری قزوین برای اجرای طرح به خصوص خاكبرداری و استفاده از ماشین آلات كمك گرفته شده است، افزود: در انجام این طرح تلاش می شود در تردد خودروها كمترین مشكلی پیش آید و همچنین با هماهنگی سازمان اتوبوس رانی و تاكسی رانی تغییراتی در این مسیر ایجاد شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری قزوین گفت: با افتتاح تقاطع غیرهمسطح سرداران و نصر طبق طرح تفصیلی شهرقزوین عملیات عمرانی اصلاح هندسی میدان شهید بابایی آغاز می‌شود.
 
همدانی با بیان اینكه با اصلاح هندسی میدان شهید بابایی، این میدان با حفظ المان شهید بابایی و نماد هواپیما حذف خواهد شد، توضیح داد: مطابق طرح تفصیلی شهر قزوین كه توسط مهندسین شارمند در سال 1369 تهیه شده است وظیفه هر یك از معابر شهر مشخص شده است و بلوار دانشگاه امام خمینی(ره)، بلوار شهید لشكری و مدرس به عنوان شریان‌های درجه یك و خیابان شهیدبابایی به عنوان شریان درجه 2 پیش بینی شده است.
 
وی با بیان اینكه بر اساس طرح تفصیلی، تقاطع بلوار شهید بهشتی با بلوار دانشگاه امام خمینی(ره) كه همان میدان سرداران می‌باشد به صورت تقاطع غیرهمسطح و تقاطع بلوار شهید بهشتی با بلوار شهید مدرس كه امروز از پل نصر یاد می‌شود به صورت تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی شده است، افزود: طبق طرح تفصیلی در راستای افزایش ظرفیت عبوردهی در بلوار شهید بهشتی و نیز بهبود كیفیت عبور و مرور در این بلوار تقاطع بلوار شهید بهشتی با خیابان شهید بابایی بدون تقاطع پیش بینی شده است به این معنی كه بلوار شهید بهشتی بدون هیچ تقاطعی از میدان ارتش تا میدان سرداران امتداد خواهد یافت.
 
همدانی اضافه كرد: در این اقدام ارتباط شمال به جنوب شهید بابایی قطع خواهد شد، البته با توجه به پوسته وسیع شهید بابایی و همچنین اهمیت آن برای تمامی شهروندان و اینكه این میدان مزین به نام شهید بابایی است طراحی این تقاطع در قالب یك طراحی ویژه  در دستور كار مشترك سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری قزوین و سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین قرار گرفته است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری قزوین با تصریح اینكه  مجسمه شهید بابایی و المان هواپیمای موجود در این طرح حفظ می‌شود و امكان داردیكی از این دو المان شهری قدری در همان محوطه جابجا شوند، بیان كرد: عملیات اصلاح هندسی در حداقل زمان و با پیمانكاران مجرب انجام خواهد شد.
 
همدانی توضیح داد: شهروندان برای تردد از ضلع جنوب به شمال در خیابان شهیدبابایی می‌توانند با استفاده از پل نصر و برای تردد از شمال به جنوب محدوده میدان شهید بابایی با عزیمت به تقاطع غیرهمسطح سرداران تردد نمایند.
 
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری قزوین اضافه كرد: پیش بینی می كنیم  بر اساس طرح و كارشناسی‌های انجام شده آن، با بسته شدن محور شهیدبابایی بخش زیادی از سفرها در محدوده خیابان شهید بابایی به بلوار دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و شهید لشكری منتقل شود و ان شاء اله یكی از مشكلات ترافیكی شهر در این محور مرتفع شود.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز