خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های روز قزوین تشریح شد

نماینده شورای اسلامی شهر قزوین در دبیرخانه جشنواره روز قزوین، برنامه های روز قزوین را تشریح كرد/ 9 شهریور به نام روز قزوین نامگذاری شده است.

قزوین - ایلنا: ماینده شورای اسلامی شهر قزوین در دبیرخانه جشنواره روز قزوین برنامه های روز قزوین را با شعار قزوین شهر چهار انبیا، چهارمین حرم اهل بیت و پایتخت خوشنویسی ایران، در نشست مطبوعاتی تشریح كرد.

به گزارش ایلنا از قزوین، حامد كبودوند در نشست مطبوعاتی با تشریح برنامه های روز قزوین با اشاره به علت نامگذاری روز قزوین در 9 شهریور ماه و اهداف برگزاری این روز، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین، افزایش حس تعلق شهروندان به شهر در راستای افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر می باشد و با توجه به این مهم و تحقق شعار مدیریت متحد شهری، برگزاری برنامه‌های مختلف در روز قزوین در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.
 
وی با بیان اینكه 9 شهریور ماه به عنوان روز قزوین نامگذاری شده است، بیان كرد: با توجه به اینکه نقطه اوج یک شهر، پایتخت شدن آن است، 17 ربیع الاول روزی است که قزوین به عنوان پایتخت شیعی در دولت صفوی معرفی شد و با محاسبه و تبدیل تاریخ قمری به شمسی، روز نهم شهریور ماه سالروز پایتخت شدن قزوین در دولت صفوی به عنوان روز قزوین انتخاب شد كه به منظور بزرگداشت این روز از  9 تا 16 شهریور ماه به مدت یک هفته برنامه های مختلفی در شهر قزوین اجرا خواهد شد.

كبودوند با بیان اینكه قزوین شهر چهار انبیا، چهارمین حرم اهل بیت و پایتخت خوشنویسی ایران، شعار روز قزوین می باشد، افزود: در این هفته شاید ما بتوانیم یك هزارم از فرصت‌ها و توانمندی های شهر قزوین را معرفی كنیم.

نماینده شورای اسلامی شهر قزوین در دبیرخانه جشنواره روز قزوین با توضیح اینكه در این راستا سه کارگروه فرهنگی، کارگروه فرصت های سرمایه گذاری و کارگروه گردشگری مذهبی تشکیل شده است، گفت: با توجه به اینکه قزوین، مزیت های مطلق و نسبی فراوانی از گذشته، حال و برای آینده دارد بر روی مواردی نظیر خوشنویسی، وجود آستان مقدس چهار انبیا و فرصت های کم نظیر سرمایه گذاری در شهر در این هفته تمرکز شده است و همچنین نگاه ما در دبیرخانه جشنواره روز قزوین در سال نخست برگزاری این برنامه، معرفی قزوین به مردم قزوین و سپس به استان و در مرحله بعد کشور و خارج از کشور است.

این مقام مسوول با تصریح اینكه در برگزاری برنامه‌های روز قزوین تلاش می‌شود تا مشارکت شهروندان افزایش یابد زیرا درآمد مادی و معنوی حاصل از مشارکت شهروندان آن قدر زیاد است که هر سال شاهد برگزاری این جشنواره باشیم، بیان كرد: در هفته قزوین سه همایش تخصصی به مناسبت روز قزوین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه همایش گردشگری مذهبی با مشارکت انجمن علمی گردشگری ایران در 11 شهریور ماه با حضور 500 نفر در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار می شود، افزود: همایش دیگری که به مناسبت روز قزوین برگزار می شود، همایش فرصت های سرمایه گذاری است که با توجه به اینکه عمده سرمایه گذاران در تهران متمرکز هستند، شاهد برگزاری این همایش در تهران با حضور 300 نفر از فعالان حوزه سرمایه گذاری خواهیم بود.

 کبودوند ادامه داد: در این همایش 14 فرصت خاص سرمایه گذاری در شهر قزوین به علاقه مندان و سرمایه گذاران معرفی می شود و پیش بینی می کنیم که 700 میلیارد تومان فرصت سرمایه گذاری معرفی شود که امیدواریم این مقدار سرمایه گذاری در شهر قزوین جذب شود.

 نماینده شورای اسلامی شهر قزوین در دبیرخانه جشنواره روز قزوین افزود: سومین و بزرگترین همایشی که به مناسبت روز قزوین برگزار می شود، جشنواره تجلیل از نخبگان و چهره های ماندگار قزوین است که با حضور یک هزار نفر در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در 16 شهریور ماه برگزار می شود.

 این مقام مسوول خاطر نشان کرد: در این همایش از چهره های ملی و بین المللی و افراد شاخص برخواسته از این خطه دعوت شده است و از 26 چهره برتر استان قزوین تجلیل می شود و این شخصیت ها شامل نخبگان، دانشمندان، ورزشکاران و هنرمندان هستند.

 وی گفت: همچنین در این هفته برگزاری پنج نمایشگاه در دستور کار قرار گرفته است که نمایشگاه صنایع دستی ایران و صنایع دستی ملل از جمله این نمایشگاه ها است که با حضور 31 استان کشور و پنج کشور جهان در سرای سعدالسلطنه دایر می شود.

 کبودوند با بیان اینكه شیرینی سنتی یکی از محصولات استان قزوین است، جشنواره شیرینی سنتی ایران نمایشگاه دیگری است که در روز قزوین برگزار می شود و 15 استان فعال در این حوزه، در نمایشگاه شیرینی سنتی حضور خواهند داشت، افزود: در این هفته نمایشگاه اختراعات با حضور 25 مخترع قزوینی، نمایشگاه عکس با حضور عكاسان حرفه‌ای كشور و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری، سه نمایشگاه دیگری است که در روز قزوین در مجموعه سعدالسلطنه دایر می شود.

نماینده شورای اسلامی شهر قزوین در دبیرخانه جشنواره روز قزوین افزود: با توجه به پتانسیل بالای استان قزوین در حوزه خوشنویسی یکی دیگر از برنامه های روز قزوین، برگزاری جشنواره خوشنویسی آیات قرآنی در سطح ملی است که برای نخستین بار در قزوین برگزار می شود و آیات قرآن کریم در این جشنواره کتابت خواهد شد.

 وی برگزاری همایش پیاده روی خانواده در 10 شهریور ماه، برگزاری مسابقه ورزشی محلات، برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی در راستای معرفی فرهنگ و سنت قزوین، جمع آوری ایده های برتر و مقالات معرفی قزوین و غیره را از دیگر برنامه های روز قزوین عنوان و بیان كرد: در تدوین بودجه شهرداری در سال 90، موضوع برگزاری برنامه های مختلف در روز قزوین مطرح شد و ردیف خاصی در بودجه با نگاه صرفه جویی و پرهیز از اسراف به این موضوع اختصاص یافت.

كبودوند اضافه کرد: اعتبار اختصاص یافته به این برنامه، حداکثر یک سیصدم بودجه شهر قزوین است و کمتر از یک میلیارد تومان برای این کار اختصاص یافته که تاکنون کمتر از این مقدار هزینه شده است و از توانمندی های موجود در استان برای برگزاری این برنامه ها استفاده شده است.

نماینده شورای اسلامی شهر قزوین در دبیرخانه جشنواره روز قزوین با تصریح اینكه در حال تلاش هستیم با توجه به ظرفیت قزوین، این شهر به عنوان یكی از مناطق آزاد گردشگری انتخاب شود، افزود: وجود بقعه چهارانبیاء و امام زاده حسین(ع) برای گردشگران خارجی جذابیت خاصی دارد بر این اساس این شهر ظرفیت این را دارد كه به عنوان منطقه آزاد گردشگری انتخاب شود.
وی ادامه داد: مدیریت شهری قزوین با استفاده از نظام دریافت انتقادات و ایده های شهروندان اقدام به برگزاری فراخوان جمع آوری ایده های برتر در مجموعه مدیریت شهری و مقالات قزوین در همه زمینه ها كرده است.

كبودوند گفت: همچنین مسابقه وبلاگ نویسی با محوریت فرهنگ و سنت قزوین برگزار خواهد شد كه پیش بینی می شود نزدیك به 300وبلاگ تولید شود.

 نماینده شورای اسلامی شهر قزوین در دبیرخانه جشنواره روز قزوین با بیان اینكه در این هفته كنسرت موسیقی سراج برگزار خواهد شد، افزود: درآمد حاصل از این كنسرت هزینه زلزله زدگان آذربایجان شرقی خواهد شد.

وی با بیان اینكه اولین برنامه مشاعره جوانان قزوینی از شبكه 7 پخش شد، بیان كرد: 10برنامه مشاعره آماده پخش از این شبكه است.

كبودوند افزود: مجهز شدن بیش از پنج هزار تاکسی در سطح شهر به فضای اختصاص کتاب همراه،تولید 10 عنوان کتاب در باره ی قزوین به همت دبیرخانه ی جشنواره روز قزوین و هم چنین برگزاری مسابقات ورزشی مختلف از دیگر برنامه هایی است که برای عموم مردم برنامه ریزی شده است.

در پایان نشست خبری از سایت ویژه جشنواره روز قزوین به آدرس  http://qazvinday.net  رونمایی شد.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز