خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای؛

شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان فارس آمادگی خود را برای همکاری با دولت جدید اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۹۵

خدای را سپاسگزاریم که مجموعه عوامل در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم به گونه‌ای رقم خورد که ملت عزیز ایران با درایتی وصف ناپذیر رای اعتماد خود را به شخصی نشان دادند که دولت خود را «دولت تدبیر و امید» نامید.

ایلنا: شورای هماهنگی اصلاح طلبان فارس با صدور بیانیه‌ای آمادگی کامل خود را برای همکاری با دولت جدید، در راستای تحقق برنامه‌های این دولت اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، در این بیانیه نقش شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام خاتمی و عارف در تحقق دولت تدبیر و امید، انکارناپذیر توصیف شده است.

در این بیانیه خطاب به دکتر روحانی رئیس‌جمهوری ایران اسلامی آمده است:

خدای را سپاسگزاریم که مجموعه عوامل در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم به گونه‌ای رقم خورد که ملت عزیز ایران با درایتی وصف ناپذیر رای اعتماد خود را به شخصی نشان دادند که دولت خود را «دولت تدبیر و امید» نامید.

در این میان نقش تاریخی شخصیت‌های برجسته‌ای هم چون آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی و دکتر محمدرضا عارف در تحقق چنین نتیجه‌ای غیرقابل انکار است.

اکنون که سکان اجرایی کشور به حضرتعالی سپرده می‌شود شورای هماهنگی اصلاحات استان فارس مرکب از احزاب و تشکل‌ها و فعالان اصلاح طلب این استان که سابقه ممتدی در فعالیت‌های انقلابی ودینی و مردمی دارند به عنوان حامیان شما در انتخابات ضمن تبریک این حسن انتخاب وظیفه می‌داند تا آمادگی خود را برای کمک در تحقق شعار‌ها و وعده‌های انتخاباتی در چهار چوب قانون اساسی و به منظور بر آورده شدن خواست مردم اعلام نماید.

بدون تردید انتخاب حضرت عالی به عنوان رئیس جمهور، اعلام پذیرش روش متفاوتی در حکمرانی، از سوی مردم نسبت به دولت قبل است.

تعهد به این روش که مفادی از آن در بند‌های ذیل آمده است به مثابه میثاقی است میان مردم و رئیس جمهور منتخب که خود متخذ از قانون اساسی است همچنین نمایانگر آن است که مردم ما در عین توجه به توانایی‌های شخص رئیس جمهور، بیش و پیش از آن به روش‌های حکومت داری عطف نظر دارند و لازمه استمرار استقبال خوب مردم از رئیس جمهور منتخب، وفاداری وی به روش‌های مقبول مردم و اعلام شده از سوی کاندیدای منتخب است تا بدرقه خوب آن‌ها را نیز پس از پایان دوران ریاست جمهوری در پی داشته باشد.

نکاتی که این شورا در بدو ارتباط با حضرتعالی جهت استحضار باطلاع می‌رساند به شرح زیر است:

۱– در سیاست کلان و گزینش مدیران درجه اول کشورهم چون وزراء و معاونان رئیس جمهور، شایسته سالاری از طریق توجه به سابقه عملی تعهد افراد به قانون اساسی و مردمداری، تخصص و پیشینه اجرایی موفق آن‌ها می‌بایست مدنظر باشد و در انتخاب مدیران ارشد و میانی استان‌ها و سایر مدیران نیز توجه به ظرفیت‌های اقلیمی، اجتماعی، انسانی و علمی هر استان در ایجاد همدلی منطقه‌ای و ملی، راه هرگونه سوء تفاهمی را در آغاز دولت جدید خواهد بست. به خصوص که با امیدهای ایجاد شده در مردم، ترکیب کابینه و مدیران ارشد، مبنای داوری مهمی نسبت به تحقق و عده‌های دولت خواهد بود.

۲ - خواسته‌های رفع مشکلات معیشتی مردم و ایجاد اشتغال در کنار توجه به کرامت انسانی آن‌ها، از طریق ایجاد امنیت‌های لازم شغلی و حیثیتی به طوری که مردم در زندگی روزمره خود احساس آرامش نموده و بتوانند برای آینده خود و مملکت برنامه‌ریزی نمایند، از مهم‌ترین در خواست‌ها می‌باشند. دولت حضرتعالی با سوگیری در جهت این خواسته‌ها، می‌تواند همچنان اقبال عمومی را با خود داشته باشد و به این باور دامن بزند که دولت، مردم و حکومت شوندگان را انسانهایی رشید، فهیم و ولی نعمت می‌داند که نه خواهان قیم، بلکه دوستدار خادمانی هستنند که در جهت تحقق خواسته‌های مقبول و شرعی آن‌ها می‌کوشد.

۳ – لازمه تحقق خواسته‌های برشمرده فوق، ایجاد محیط با نشاط سیاسی، علمی، فرهنگی و صنفی است که از طریق توجه به حقوق و آزادی‌های مصرح در قانون اساسی که در شعارهای انتخاباتی حضرتعالی نیز بر آن‌ها تصریح شده بود ممکن خواهد شد. این مهم جز از طریق ایجاد فضای مناسب برای فعالیت احزاب سیاسی و تشکل‌های مردم نهاد، اتحادیه‌ها، سندیکا‌ها و آزادی بیان و مطبوعات به عنوان پاسداشت دموکراسی در کشور امکان پذیر نیست.

نقش رسانه‌ها و احزاب در شفاف سازی محیط اجتماعی و سیاسی امر انکارناپذیری است و در سایه این شفافیت است که می‌توان امید داشت که شکاف دولت – ملت به حداقل خود برسد و مانع از بروز فسادهای اقتصادی، اداری و اجتماعی گردد. به نظر می‌رسد که دولت محترم می‌تواند به عنوان نخستین گام از طریق رایزنی با مقامات تصمیم گیر وروسای سایر قوا در رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی بکوشد و از این طریق به تلطیف فضای سیاسی کمک رساند.

۴- پیش شرط تحقق وعده‌های «دولت تدبیر و امید» و خواست‌های مردم دو نکته مهم است یکی توجه رئیس محترم دولت در چینش نیروهای اجرایی کار آمد و مردم‌دار سالم و نیز تعبیه نهادهایی که متضمن خود کنترلی دولت خواهد بود و دیگری تعیین و تبیین سازوکار‌ها و ابزارهای مناسب جهت ارتباط مستمر و مداوم با مردم به منظور اطلاع از بازخورد کارهای اجرایی دربرآورده شدن خواست‌های مردم و نیز شناخت نیازهای جدید آنهاست. در آن صورت «دولت پاسخگو» شکل خواهد گرفت که از نتایج آن همدلی میان ملت و دولتمردان است. لازمه این امر شفافیت مجموعه اجزای دولت در تصمیم گیری‌ها و پیش بینی ابزار مناسب برای استمرار شفافیت و امکان سنجش اعمال دولتمردان از سوی مردم است تا در کنار گردش آزاد اطلاعات در فضای رسانه‌ای کشور، محیط اداری نیز در تعامل با آن قرار گیرد و فضای امید ایجاد شده را به سرخوردگی و یاس مبدل نسازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز