خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

پیاده‌راه‌های گردشگری در شیراز ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۱۶

یک مسیر پردرخت و کوهستانی با هوای مناسب و مناظر بدیع تمامی اقشار و گروه‌های سنی را برای دوچرخه سواری و پیاده‌روی به این منطقه تهییج می‌کند.

ایلنا: شهردار شیراز با بیان اینکه نباید رینگ‌های شهر را صرفا برای خودرو‌ها بسازیم و با تأکید بر تلاش برای ایجاد مسیرهای گردشگری و برنامه ریزی برای سلامت شهروندان بر ایجاد پیاده راه‌های گردشگری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک فطرت در جلسه هماهنگی پروژه‌های عمرانی با تصریح اینکه مسیر پیاده روی از خیابان پزشکان در بولوار معالی آباد تا میدان جام جم در بولوار جمهوری شرایط بی‌نظیری را به‌وجود می‌آورد، گفت: شهروندان در این مسیر چندین کیلومتری در آینده‌ای نزدیک با گذر از محور شهید رمضانی در دل باغ‌های قصردشت، خیابان ایمان شمالی و با گذشتن از میدان قصردشت و پل بزرگ ایمان می‌توانند خود را به کوه قندیلی در ارتفاعات شمالی بولوار چمران و از آن منطقه از طریق بزرگراه کوهسار مهدی (عج) و ارتفاعات مشرف بر دانشگاه به میدان جام جم برسانند.

وی شرایط ساختاری شهر شیراز را برای ایجاد مسیرهای پیاده روی بسیار مناسب دانست و افزود: یک مسیر پردرخت و کوهستانی با هوای مناسب و مناظر بدیع تمامی اقشار و گروه‌های سنی را برای دوچرخه سواری و پیاده روی به این منطقه تهییج می‌کند.

علیرضا پاک فطرت اظهار داشت: این موضوع سبب می‌شود با کمترین هزینه بتوان بهترین شرایط را برای دوچرخه سواری و پیاده روی شهروندان فهیم شیراز فراهم کرد.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش ساخت همزمان ۵هزار واحد پارک بصورت طبقاتی را رکوردی ماندگار در مدیریت شهری دانست و افزود: این پارکینگ‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیز مربوط به اوراق فروخته شده در سال‌های ۹۰ و ۹۱ می‌باشد که در حال احداث است.

وی با اشاره به پارکینگ‌های طبقاتی در حال احداث، گفت: پارکینگ‌های طبقاتی نشاط و خلدبرین به زودی به برنامه زمان بندی می‌رسد و با تمهیدات در نظر گرفته شده بصورت نیمه مکانیزه به بهره بردری خواهند رسید.

علیرضا پاک فطرت افزود: پارکینگ‌های طبقاتی فخرآباد، هلال احمر، خیبر، بیت المقدس، حضرتی و... در کنار پروژه‌های نشاط و خلدبرین و مجتمع‌های پروین اعتصامی، مشیر و... شرایط مناسبی را در ایجاد پارکینگ در کلانشهر شیراز بوجود می‌آورد.

شهردار در ادامه به برخی محورهای بزرگراهی در حال ساخت هم اشاره کرد و گفت: نامه نگاری با اداره محترم برق برای تأمین روشنایی این محور‌ها پیش از پایان عملیات اجرایی پروژه مدنظر قرار گیرد.

علیرضا پاک فطرت با انتقاد از عدم روشنایی در بزرگراه آیت ا... محلاتی و ناامنی در هنگام شب در این محور و مسیرهای مشابه، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم بزرگراه‌های آفرینش، ۳۵متری توسعه جنوب، فازهای بعدی بزرگراه آیت ا... محلاتی، کوهسار مهدی و... بطور کامل و با روشنایی کامل در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شهردار شیراز به طرح‌های بزرگراه سازی توسعه جنوب هم اشاره کرد و افزود: بولوارهای ۳۵متری و ۶۰ متری در حاشیه شمالی و جنوبی رودخانه چنارراهدار ارزش افزوده مناسبی را برای منطقه ایجاد می‌کند.

وی توسعه بخش‌های جنوبی شهر را راهکاری مناسب برای جلوگیری از گسترش طولی شیراز عنوان کرد.

شهردار شیراز همچنین انجام تملک را موتور محرکه برای سرعت در اجرای پروژه‌ها دانست و افزود: برای پروژه‌های بزرگی مانند تقاطع غیرهمسطح چند منظوره و کابلی ولی عصر (عج)، پل ایمان و... مدیر تملک منصوب شده است که همه عوامل اجرایی پروژه موظف به همکاری با او هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز