خبرگزاری کار ایران

آیت الله ایمانی:

همواره اسکتبار جهانی به شهر شیراز چشم داشت

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۶۴

به‌خاطر قرار گرفتن شهر شیراز در شمال خلیج فارس، همواره استکبار جهانی به شهر شیراز چشم داشت و سعی داشت با سلطه بر شیراز خلیج فارس را در اختیار خود بگیرد.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در فارس گفت: شورای چهارم برای رساندن شیراز به جایگاه واقعی‌اش باید شبانه‌روز تلاش کند و اهتمام جدی به انجام این مسئولیت دیگر وقتی برای پرداختن به امور حزبی و حاشیه‌ای باقی نمی‌گذارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعدازظهر امروز دوشنبه 17 تیرماه در دیدار با اعضای منتخب شورای چهارم شهر شیراز، تصریح کرد: شهر شیراز با تمام داشته‌ها و استعداد‌هایش از این پس به دست شورا سپرده خواهد شد، مسئولیت شورای شهر، متبلور ساختن استعدادهای عظیم و توانایی‌های بالقوه مردم شیراز است.
نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه شیراز از ابتدای تاسیس به عنوان قبه‌الاسلام و شهری اسلامی تعیین و معرفی شده است، این شهر را در همه عرصه‌ها صاحب جایگاه و سخن و کلام و به تعبیر مقام معظم رهبری در قله دانست و گفت: به‌خاطر قرار گرفتن شهر شیراز در شمال خلیج فارس، همواره استکبار جهانی به شهر شیراز چشم داشت و سعی داشت با سلطه بر شیراز خلیج فارس را در اختیار خود بگیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: قبل از هر مسئله‌ای باید به فرهنگ توجه شود زیرا فرهنگ مهم‌ترین مسئله است و اگر به مسائل فرهنگی توجه نکنیم، کارهای عمرانی نتیجه معکوس می‌دهد. کارهای مادی و عمرانی حد ‌‌‌نهایت ندارد و اگر در کنار این حرکت‌های بی‌پایان، حرکت فرهنگی نباشد، یعنی فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار نگیرد، همه کارهای عمرانی در خلاف جهت اهداف دینی و اسلامی و انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مرکز توجه قرارگرفتن حرم‌های شریف در هر فعالیتی، خاطر نشان کرد: در نقشه شهر و جذب اعتبارات، حرم‌های مطهر مورد توجه باشند و از هر گونه اعتبارات برای توسعه حرمهای شهر مقدس شیراز استفاده شود.
آیت‌الله ایمانی تاکید کرد: ما باید الزامات این کار را به‌وجود آوریم و شورای شهر مقدس شیراز این مسئولیت را عهده دار است و باید در برنامه ریزی‌ها این موضوع را مد نظر قرار دهد. مسئولین استان و شهر هم باید در این امر شورای شهر را حمایت کنند و با تمام توان در اجرای برنامه‌های توسعه حرم‌های مطهر، با شورای شهر همراهی کنند.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت استراتژیکی و اقتصادی و تجاری شیراز به‌دلیل نزدیکی با خلیج فارس و تلاش‌های انجام شده برای توسعه سرمایه‌گذاری در تجارت، تاکید کرد: این سرمایه گذاری‌ها تا اندازه‌ای باید مورد توجه باشد که مایحتاج را برآورده کند اما نباید تمام همت ما سرمایه گذاری در تجارت باشد، بلکه همت ما باید ایجاد شغل منبعث از تولید باشد زیرا تولید، شغل پایدار ایجاد می‌کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: شیراز بخاطر سوابق قبل و بعد از اسلام و مفاخر قبل و بعد از اسلام، همیشه مورد توجه گردشگران بوده و به عنوان قطب گردشگری است. ما باید در کنار این گردشگری‌ها، فضای گردشگری مذهبی را فراهم کنیم و با ایجاد تسهیلات، فضا را برای زائران آماده نماییم تا شیراز همانند مشهد و قم مورد توجه زائران سراسر کشور قرار گیرد.
آیت‌الله ایمانی با یادآوری جایگاه بسیار بالای شیراز در امر پزشکی و پیوند اعضا، تاکید کرد: باید فضای گردشگری پزشکی نیز توسط مسئولین مربوطه فراهم شودد و شورای شهر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فضای گردشگری پزشکی را فراهم کند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با اشاره به برنامه‌های فرهنگی، مذهبی ایام نوروز، این برنامه‌ها را زمینه‌ساز همراه شدن فضای گردشگری باستانی با عطرمعنویت دانست و تصریح کرد: ‌ ما می‌توانیم فضای گردشگری باستانی را در راستای اهداف جامعه اسلامی تعریف کرده و سالم سازی فضاهای گردشگری باستانی را مد نظر قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز