خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری فارس:

سازمان‌ها در زمان استخدام اصالت مدارک را از دانشگاه‌ها استعلام كنند

کد خبر : ۸۷۷۵۶

در صورتی که کارگزینی ادارات در زمان استخدام افراد از دانشگاه‌های محل فارغ التحصیلی فرد استعلام نموده و پاسخ استعلام مدرک فرد نیز با ایجاد چارچوب‌های لازم به خود اشخاص تحویل نشود، دراین صورت شاهد کاهش وقوع جعل مدارک خواهیم بود.

ایلنا: در نشست کمیسیون قضایی، لوایح و موافقت نامه‌ها مربوط به شورای هماهنگی امورحقوقی دستگاه‌ها اجرایی استان فارس، موانع ومشکلات حقوقی دانشگاه‌های استان بررسی شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، در این نشست که با حضور رئیس دانشگاه پیام نوراستان فارس، معاون قضایی دادگستری استان و مشاورین حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان در دانشگاه پیام نور برگزار شده بود، برخی از موارد و مشکلات حقوقی دانشگاه‌ها مطرح و به بحث و بررسی گذاشته شد.
معاون قضایی دادگستری فارس نیز با ذکر قابلیت‌های مهم آموزشی دانشگاه پیام نور، ابراز امیدواری کرد مشکلات و موانع حقوقی دانشگاه‌ها با سرعت بیشتری دنبال و به نتیجه رسد.
سید عبدالنبی نجیبی با اشاره به پیشنهاد رئیس دانشگاه پیام نور فارس در خصوص افزایش سطح اطلاعات حقوقی مدیران دستگاه‌های اجرایی، خواستار ایجاد زمینه‌های مناسب برای اجرای این امر مهم شد و اظهار داشت: با برگزاری جلسات و کارگاه آموزشی، می‌توان سطح اطلاعات حقوقی مدیران دستگاه‌های اجرایی را بالا برد.
وی به بحث جعل مدرک به عنوان یکی دیگر از موارد عنوان شده در این نشست اشاره کرد و اظهارداشت: اگر چه وقوع جعل امری اجتناب ناپذیر است اما باید زمینه‌های جعل مدارک را از بین برد.
نجیبی اضافه کرد: در صورتی که کارگزینی ادارات در زمان استخدام افراد از دانشگاه‌های محل فارغ التحصیلی فرد استعلام نموده و پاسخ استعلام مدرک فرد نیز با ایجاد چارچوب‌های لازم به خود اشخاص تحویل نشود، دراین صورت شاهد کاهش وقوع جعل مدارک خواهیم بود.
معاون قضایی دادگستری فارس در ادامه خواستار تعامل بیشتر اساتید دانشگاه‌ها و مشاورین حقوقی با دستگاه قضایی شد و اظهارداشت: نرم افزار نمایش برخط آرا و احکام قضایی در دست تهیه است که با راه اندازی آن آرا وحکم‌های صادر شده توسط قضات پس از حذف نام افراد در معرض دید جامعه خصوصاً اساتید دانشگاه و افراد آشنا به مسائل حقوقی قرار می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند نظرات خود را درباره احکام صادره اعلام نمایند.
وی تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه مذکور علاوه بر ایجاد زمینه نقد احکام صادره، موجب افزایش کیفیت آرا نیز فراهم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز