خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس:

در انتظار واگذاری زمین در شهر صدرا هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۵۵

775 واحد مسکونی در شهر های صدرا، سروستان، نی‌ریز و داراب آماده بهره‌برداری است که پس از تکمیل عملیات محوطه‌سازی و اجرای شبکه‌های زیرساختی و اتصال به انشعابات برق، گاز و آب و فاضلاب تحویل متقاضیان خواهد شد.

ایلنا: مدیر عامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس از افتتاح و بهره‌برداری قریب الوقوع بیش از ۷۷۵ واحد مسکونی خیر ساز در ۴ شهر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، شمس ارجمندی با بیان این مطلب که واحد‌های احداث شده در ۷ سایت مسکونی دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشند گفت: ۷۷۵ واحد مسکونی در شهر‌های صدرا، سروستان، نی ریز و داراب آماده بهره‌برداری است که پس از تکمیل عملیات محوطه‌سازی و اجرای شبکه‌های زیرساختی و اتصال به انشعابات برق، گاز و آب و فاضلاب تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی مهم‌ترین رویکرد این انجمن را جذب مشارکت حداکثری خیرین دانست و افزود: در سال گذشته با امضای تفاهم نامه سه جانبه بین بانک مسکن، شرکت عمران شهر صدرا و انجمن خیرین مسکن ساز فارس، ساخت یکهزار واحد مسکونی در دستور کار انجمن قرار گرفته و امیدواریم مدیر عامل شهر صدرا نسبت به واگذاری زمین که در مفاد این تعهدنامه آمده است اقدام عاجل نماید تا خیرین متقاضی ساخت واحد‌های مسکونی ارزان قیمت برای گروه‌های هدف خصوصا اقشار آسیب پذیر و جوانان بیش از پیش در انتظار نمانند.

ارجمندی تاکید کرد: این انجمن واسط بین امکانات دولت و خیرینی است که برای ساخت واحد‌های مسکونی انبوه برای گروه‌های هدف تلاش می‌کنند. دراین رابطه واگذاری زمین به خیرین، واگذاری انشعابات رایگان، مشاوره و نظارت فنی مهندسی رایگان در تعهد این انجمن و تامین هزینه‌های ساخت و معرفی افراد واجد شرایط در تعهدات خیرین مسکن‌ساز است که به لطف خداوند در ماه‌های گذشته با عنایت به وسعت عملیات ساخت و همچنین عملکرد مثبت انجمن خیرین استان شاهد افزایش تقاضا از سوی خیرین و موسسات مربوطه برای ساخت واحد‌های مسکونی در شیراز و سایر شهرهای استان فارس بوده‌ایم.

ارجمندی ابراز امیدواری کرد با واگذاری تدریجی واحد‌های مسکونی در ۷ سایت تعریف شده از اواخر شهریور ماه، آخرین سایت نهایتا درپایان ۳ماهه سوم سال جاری تحویل متقاضیان شود.

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس ضمن تقدیر از مساعدت‌های بی‌دریغ شهرداران ۴شهر یادشده گفت: شرکت‌های برق، گاز، آبفای استان و شهر شیراز‌‌ نهایت تعامل را دراین رابطه داشته‌اند و از شرکت مخابرات استان نیز انتظار داریم تا هرچه سریع‌تر وقبل از پایان عملیات محوطه سازی نسبت به اجرای شبکه مخابراتی سایت‌های مسکونی شهر صدرا و سایر شهر‌ها اقدام تا از انجام دوباره کاری وحفاری‌های مجدد پس از بهره برداری و اسکان خانواده‌ها خودداری شود.

ارجمندی خاطرنشان کرد: مسکن باید از یک کالای سرمایه‌ای در دست واسطه‌ها خارج شود تا زمینه‌های صحیح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آن فراهم شود. به گفته وی با اعمال سیاست‌های اقتصادی صحیح، شوق سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش خواهد یافت و با افزایش روند سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ساختمان علاوه بر تعلق سود عادلانه و ایجاد رونق اقتصادی از تورم بی‌رویه جلوگیری خواهد شد.

این در حالی است که قیمت مسکن هم اکنون دارای حباب است وامید واریم با اعمال سیاست‌های جدید و کاهش روز افزون قیمت‌ها شاهد ترکیدن حباب قیمت‌های کاذب در این بخش باشیم.

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس حرکت در مسیر شکوفایی اقتصاد کشور را گامی مهم از سوی دولت مردان دانست واذعان داشت: با بهبود شرایط اقتصادی ساخت مسکن نیز از رونق مضاعفی برخوردار خواهد شد و بطور قطع صد‌ها کارخانه وابسته به صنعت ساختمان در این مسیر به ایجاد اشتغال مسقیم وغیر مستقیم خواهند پرداخت.

وی در خاتمه گفت: متقاضیان دریافت این واحد‌های مسکونی صرفا از سوی خیرین مسکن ساز و موسسات تحت نظارت آنان معرفی می‌شوند و این انجمن تنها واسط بین امکانات رایگان دولت و خیرین مسکن ساز است. گفتنی است تاکنون احداث بیش از ۱۴۰۰واحد مسکونی خیرساز در استان فارس آغاز گردیده که ۳۰۰واحد مسکونی به بهره برداری رسیده و تحویل متقاضیان واجد شرایط شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز