خبرگزاری کار ایران

5پروژه بهزیستی در فارس افتتاح شد

کد خبر : ۸۵۳۰۲

5 پروژه با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال مربوط به مصوبات سفر هیات دولت به فارس در حوزه بهزیستی، در شیراز افتتاح شد.

ایلنا: ۵پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال مربوط به مصوبات سفر هیات دولت به فارس در حوزه بهزیستی، در شیراز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مدیرکل بهزیستی فارس در این خصوص به خبرنگاران گفت: مرکز آینده پژوهی یکی از پنج پروژه افتتاح شده است که با هدف انجام پژوهش و تحقیقات در حوزه مسایل اجتماعی برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده است.

کشاورز با تاکید براینکه پژوهش حلقه مفقوده بین آسیب‌های اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه و درمانی است، خاطرنشان کرد: این مرکز از مصوبات دور اول سفر هیات دولت به فارس محسوب می‌شود.

وی گفت: بنیاد ژنتیک جنوب کشور یکی دیگر از این طرح‌ها بود که با هدف شناسایی عوامل تاثیرگذار ژنتیکی در بروز معلولیت‌ها و کمک به پیشگیری از بروز معلولیت‌های مادرزادی، راه‌اندازی شده است.

کشاورز فارس را سومین استان دارنده این مرکز دانست و گفت: تاکنون اطلاعات مربوط به ۸۶ هزار معلول در بانک اطلاعات بهزیستی فارس ثبت شده است که بخشی از این افراد دچار معلولیت‌های مادرزادی قابل پیشگیری هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر تاثیرات عمیق و گسترده بروز معلولیت در حوزه‌های اجتماعی و روانی، با توجه به هزینه‌های سنگین درمان، آموزش و نگهداری معلولان، پیشگیری از بروز معلولیت‌ها بسیار مقرون به‌صرفه خواهد بود.

کشاورز گفت: اولین مرکز اشتغال زنان بهبود یافته از اعتیاد و اولین مرکز اقامتی معتادان در حال درمان با متادون (MTC) نیز دو پروژه دیگری بود که امروز افتتاح شد.

مدیر کل بهزیستی استان فارس همچنین از افتتاح مرکز خیرساز نگهداری سالمندان بی‌سرپرست در شیراز خبرداد و گفت: این مرکز با همکاری بهزیستی فارس و با ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار، احداث و تجهیز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز