خبرگزاری کار ایران

مدیر كل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان فارس:

آتش‌سوزی‌هایی امسال در سطح استان فارس نگران‌كننده است

کد خبر : ۸۵۱۲۷

موارد عمدی شناسایی شده توسط كارشناسان با هماهنگی مقام‌های قضایی، در حال پیگیری است و تا مشخص شدن خاطی یا خاطیان، دنبال خواهد شد.

ایلنا: مدیر كل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: حجم و تعداد آتش‌سوزی‌هایی كه امسال در سطح استان فارس رخ داده، نگران كننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمدكاظم بردبار امروز در گفت و گو با خبرنگاران تصریح كرد: هر سال با شروع تابستان شاهد وقوع آتش‌سوزی‌هایی در نقاط مختلف مرتعی و جنگلی فارس بودیم، اما امسال از خردادماه، این حوادث در نقاط مختلف به‌وقوع پیوسته است.

بردبار با بیان اینكه از خردادماه تاكنون هر روز یك آتش‌سوزی در استان رخ داده است، گفت: وضعیت نگران‌كننده آتش‌سوزی‌ها به مسئولان اطلاع‌داده شده و جلساتی هم برگزار كرده‌ایم اما وضعیت مناسب نیست.

این مقام مسئول، افزایش حجم بارندگی‌ها، رشد بیشتر گیاهان به نسبت سال‌های قبل در مراتع، انجام نشدن بخشی از اقدامات پیشگیرانه به‌دلیل كمبود اعتباری و تداوم مشكلات اعتباری، رعایت نكردن شهروندانی كه برای تفریح به میان مراتع و جنگل‌ها می‌روند را از جمله مهمترین عوامل این آتش‌سوزی‌ها دانست.

بردبار با تایید اینكه بخشی از آتش‌سوزی‌ها نیز به‌شكل عمدی رخ داده است، گفت: موارد عمدی شناسایی شده توسط كارشناسان با هماهنگی مقام‌های قضایی، در حال پیگیری است و تا مشخص شدن خاطی یا خاطیان، دنبال خواهد شد.

این مقام مسئول از مردم و مسئولان تمام دستگاه‌ها خواست تا در مراقبت هرچه بیشتر از مراتع و جنگل‌ها، خصوصا در ایامی كه احتمال آتش‌سوزی وجود دارد، سازمان مراتع و آبخیزداری فارس را یاری دهند.

در آخرین آتش‌سوزی وسیع، بیش از 2 كیلومتر از مراتع حاشیه دریاچه پریشان در كازرون سوخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز