خبرگزاری کار ایران

فرهنگسرای مادر شهرداری شیراز در بافت فرسوده تعطیل می‌شود

asdasd

با توجه به نظر کار‌شناسان و در جهت حفظ جان شهروندان و همچنین احیا و نوسازی و یا جایگزین کردن یک باب فرهنگسرای در خور مردم جنوب شهر، فعالیت فرهنگسرای مادر واقع در بافت فرسوده دروازه سعدی براساس نظرات کار‌شناسان شهرداری منطقه تاریخی - فرهنگی متوقف می‌شود.

شیراز - ایلنا: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: در جهت حفظ جان شهروندان و بر اساس نظر کار‌شناسان سازه، فرهنگسرای مادر در بافت تاریخی تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمد فرخ‌زاده، با اشاره به قدمت ساختمانهای بافت تاریخی و عدم استحکام آن‌ها در مقابل بلایای طبیعی و نیز وجود قنات‌های زیرزمینی، اظهار داشت: با توجه به نظر کار‌شناسان و در جهت حفظ جان شهروندان و همچنین احیا و نوسازی و یا جایگزین کردن یک باب فرهنگسرای در خور مردم جنوب شهر، فعالیت فرهنگسرای مادر واقع در بافت فرسوده دروازه سعدی براساس نظرات کار‌شناسان شهرداری منطقه تاریخی - فرهنگی متوقف می‌شود.

وی تاکید کرد: درحال حاضر شهر شیراز با وسعت ۲۲۰ هزار کیلومتر مربع و جمعیت تقریبی ۸/۱ میلیون نفر براساس آمارهای غیررسمی و همچنین افق‌ها و چشم اندازهای آینده در توسعه اقتصادی، اجتماعی جمعیتی و... نیاز به احداث فرهنگسراهای چند منظوره را با وسعت بیش از ۱۰ هزار متر مربع دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز افزود: این مهم از سال ۱۳۹۰ در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفت که با توافق شهردار محترم با احداث دو مجموعه در منطقه ۶ و منطقه ۲ با زیربنای ۶هزار متر مربع موافق شد که در دو فاز ۳ هزار متری ازپایان سال ۹۱ اجرا خواهد شد.

فرخ‌زاده افزود: البته این در حالی است که شهر شیراز نیاز به توازن و آمایش فضاهای فرهنگی در حوزه‌های شهروندی با احداث فرهنگسرا‌ها، مکان‌های تفریحی و گردشگری و ورزشگاه ها در کنار شهرسازی و پروژه‌ها سریع در دست اقدام همانند تقاطع‌های غیرهمسطح، تونل‌ها و... دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر منطقه ۹ شهرداری شیراز فاقد فرهنگسرا است، خاطرنشان کرد: نیاز است با توجه به حمایت‌های شورای شهر و شهردار محترم و تخصیص ۴ درصد از اعتبارات نقدی شهرداری شیراز به حوزه فرهنگی، این اعتبارات درقالب بودجه تخصیص یابد و در کنار سایر بودجه‌ها صرف توسعه زیرساختهای فرهنگی، مذهبی، گردشگری، ورزشی و... شود که اعتبار چهار درصد در مجموع دو درصد از کل اعتبارات شهر است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز تصریح کرد: امروز بر اساس آمار، فعالیت‌های انجام شده نه تنها سریع، بلکه جهادی است ولیکن نیاز است برای رفع محرومیت زیرساخت‌های فرهنگی تلاش بیشتری باکمک دستگاههای حاکمیتی نمائیم.

فرخ‌زاده تاکید کرد: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران باید دارای فرهنگسرایی اعتقادی واجتماعی بزرگی باشد که برای اتصال بخش‌های آن تقاطع غیرهمسطح و بلوار طراحی و اجرا شود، نه اینکه اجرای پروژه‌های فرهنگی در کنار توسعه شهری باشد و این فضای آرمانی برای رفع مظلومیت ازحوزه فرهنگ ودرجهت تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: در این آرمان شهر فرهنگسرا‌ها، مساجد بسیار زیبا، حوزه‌های علمیه، تالار‌ها و محل‌های نشستهای تخصصی، فضای گردشگری مذهبی و تاریخی، اماکن تفریحی معقول و دارای امکانات بر اساس ارزش‌ها، کتابخانه‌ها و کتاب فروشی بزرگ و پر از کتاب خوان، مدارس تخصصی، خانه‌های سالمندان، مراکز جذب زائر و گردشگر، بوستانهای امن اجتماعی و پر برنامه، مجامع قرآنی و مذهبی و فضاهای هنری پرکار نیاز است.

فرخ‌زاده گفت: همه باید تلاش کنیم تا رنگ و بوی توحیدی مبتنی بر سنت نبوی و سیره علوی و نیاز واقعی شهروندان این شهر، بر اساس ذائقه‌ها و درخواست‌ها و ارزیابی تاثیرات اجتماعی در تمام ارکان شهرمان اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز