خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

زمینه‌های همکاری فراوانی بین ایران و ترکیه وجود دارد

کد خبر : ۶۷۱۰۶

هم اینک هر هفته حدود ۶۰۰ نفر از استان فارس به ترکیه سفر می‌کنند، انتظار داریم با تلاش بخش خصوصی، همین تعداد گردشگر نیز متقابلا از ترکیه به فارس و شیراز سفر کنند.

استاندار فارس گفت: زمینه‌های مناسب و متعددی برای همکاری و توسعه همکاری‌های تجاری و بازرگانی بخش خصوصی ایران، استان فارس و ترکیه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حسین صادق عابدین، سفر وزیر توسعه ترکیه و هیات اقتصادی آن کشور به شیراز را خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در این سفر نشست‌های خوبی بین بازرگانان و تجار بخش خصوصی دوکشور برگزار شد.

صادق عابدین با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و ترکیه ریشه در گذشته دارد، اضافه کرد: فارس و ترکیه در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، نفت و گاز و صنایع تبدیلی امکان همکاری دارند.

او اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری بین دو کشور، گردشگری است، هم اینک هر هفته حدود ۶۰۰ نفر از استان فارس به ترکیه سفر می‌کنند، انتظار داریم با تلاش بخش خصوصی، همین تعداد گردشگر نیز متقابلا از ترکیه به فارس و شیراز سفر کنند.

صادق عابدین گفت: از صبح هیات‌های اقتصادی و تجاری بخش خصوصی ترکیه و استان فارس، مذاکرات و نشستهای خوبی برگزار کرده‌اند، ما نیز سعی می‌کنیم با رفع موانع و مشکلات احتمالی، ایجاد این روابط را تسهیل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز