خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان فارس از دادستان کل کشور درخواست کرد؛

اقامت اتباع بیگانه در استان فارس ممنوع شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۴۳

بالغ بر ۳۰۰ اتباع بیگانه در سطح استان فارس و حدود ۲۰۰ هزار از آن‌ها در شهر شیراز ساکن و عمدتا شاغل هستند.

شیراز- ایلنا: رییس کل دادگستری استان فارس، با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰هزارتبعه بیگانه وغیر قانونی در استان فارس، از دادستان کل کشور درخواست کرد تا طرح ممنوعیت اقامت و کار اتباع ‌بیگانه به این استان، همچون برخی استان‌های کشور در شورای امنیت کشور مطرح، بررسی و در صورت صلاحدید تصویب شود.

به گزارش ایلنا از شیراز، ذبیح‌الله خداییان که صبح امروز در هشتمین گردهمایی دادستان‌های سراسر کشور در شیرازسخن می‌گفت، افزود: بالغ بر ۳۰۰ اتباع بیگانه در سطح استان فارس و حدود ۲۰۰ هزار از آن‌ها در شهر شیراز ساکن و عمدتا شاغل هستند.

وی با تاکید بر این نکته که برخی از مشاغل توسط این تعداد از مهاجرین، خصوصا اتباع بیگانه غیرمجاز، اشغال شده است، تصریح کرد: ۳۰ درصد از جرایم رخ داده در استان فارس توسط این افراد یا علیه آن‌ها رخ می‌دهد.

وی به بی‌شناسنامه بودن آن‌ها اشاره کرد و افزود: این افراد اکثرا شناخته‌شده نیستند وضمن افزایش بیکاری در استان، عاملی موثر در وقوع جرم و جنایت محسوب می‌شوند.

رییس‌کل دادگستری استان فارس همچنین بروز خشکسالی را عاملی موثر بر بیکاری کشاورزان و افزایش مهاجرت به شهرهای بزرگ خصوصا مرکز استان، توسعه حاشیه‌نشینی و بروز جرایم مختلف دانست و گفت: علی‌رغم وجود تهدیدات متعدد، به واسطه همکاری مطلوب اعضای شورای تامین در سطح استان و شهرستان‌ها، وضعیت امنیت در فارس مناسب است.

خداییان در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وظایف قانونی و اختیارات دادستان‌ها براساس قانون، گفت: دادستان وکیله‌الدوله نیست، ‌ وکیل‌ مردم است، مدعی‌العموم، نماینده مردم و اگر خوب عمل کند، هیچ مسئولی در هیچ جایگاهی به خود اجازه نمی‌دهد که تعرضی به حقوق مردم داشته باشد.

رییس‌کل دادگستری فارس با تصریح اینکه صلابت و اقتدار دادستان باید لرزه بر اندام هر مجرم و متخلفی بیندازد، گفت: اگر دادستانی بی‌انگیزه یا خدای ناکرده ترسو باشد، یا پایبند به قانون نباشد، جایگاه دادستانی را تقلیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه دادستان فعلی شیراز فردی شجاع، باانگیزه، متعهد، قانون‌مدار، دلسوز و مردمی است، گفت: دادستان ناظر بر حسن انجام و اجرای قانون در تمام نهاد‌ها و دستگاه‌ها است اگرچه سازمان بازرسی یک سازمان تحقیقاتی محسوب می‌شود، اما دادستان هم وظیفه تحقیق و هم دادرسی را عهده‌دار است.

رییس کل دادگستری استان فارس همچنین پیشگیری را مهم‌ترین اصل در کاهش جرایم و بزهکاری‌ها دانست و بر لزوم توجه بیشتر و گسترده‌تر به آن تاکید و خاطرنشان کرد: امسال شوراهای استانی و شهرستانی پیشگیری از وقوع جرم راه‌اندازی شده و در قالب این شورا‌ها ۵۰۰ مدیر در سطح فارس آموزش‌ دیده‌اند.

خداییان اضافه کرد: در استان فارس با مدیریت پرونده‌های مهمه، دستور‌العملی تدوین و به همه ابلاغ شده است که بلافاصله پس از وقوع جرم در موارد مشخص شده، رییس کل یا معاونان دادگستری در جریان امر قرار گرفته و از ابتدا تا انت‌ها کار را مدیریت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز