خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر شیراز:

شهرداری در همسو کردن سایر دستگاه‌ها قدم بردارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۳۳

با وجود اینکه امور گردشگری متولیان خود را دارد، اما اعتقاد دارم شهرداری متولی اصلی شهر است هرچند وظایف آن در تعریف عامه مختصر به کارهایی از قبیل پل ساختن و جمع آوری زباله و آسفالت کردن خیابان شده است.

شیراز- ایلنا: رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری وظایف نامحدودی دارد و باید در همسو کردن سایر دستگاه‌ها قدم بردارد.
به گزارش ایلنا از شیراز، علی زحمتکش در حاشیه بازدید و جلسه ۳ ساعته خود از نمایشگاه صنایع دستی دانشجویان و فارغ التحصیلان کار‌شناسی ارشد رشته صنایع دستی که به مناسبت دهه مبارک فجر در ساختمان حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برپا شده بود، اظهار داشت: با وجود اینکه امور گردشگری متولیان خود را دارد، اما اعتقاد دارم شهرداری متولی اصلی شهر است هرچند وظایف آن در تعریف عامه مختصر به کارهایی از قبیل پل ساختن و جمع آوری زباله و آسفالت کردن خیابان شده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ مذهبی، اجتماعی و شهروندی در هم تنیده است، افزود: عقیده دارم که شهرداری باید در هر جایی که می‌تواند، در جهت ارتقای فرهنگ پیشگام باشد و بقیه دستگاه‌ها را دنبال خود بیاورد نه اینکه عکس آن اتفاق بیفتد که دنباله رو سایر دستگاه‌ها باشد.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه سایر دستگاه‌ها وظیفه محدودی دارند، گفت: شهرداری وظایف نامحدودی دارد و باید در همسو کردن سایر دستگاه‌ها قدم بردارد.
زحمتکش اقدامات گردشگری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: علیرغم مقدورات و معذورات شهرداری، اقدامات مثبتی در زمینه گردشگری انجام شده است.
وی افزود: با مجموعه در حال حاضر معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، خوشبین هستیم که در آینده، مسائل فرهنگی شهر را در جایگاهی ببینیم که درخور شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) باشد.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این نمایشگاه صنایع دستی کار زیبایی بود، خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری مدام روی جوانهای کشور تاکید می‌کنند، چیزی می‌بینند که ما نمی‌بینیم.
زحمتکش با تاکید بر ضرورت راه اندازی وبگاه متمرکز ارائه خدمات الکترونیک گردشگری از اماکن مذهبی تاریخی و گردشگری شهر شیراز، اظهار داشت: بنده از بسیاری از کارهای خوب حوزه فرهنگی و اجتماعی کمتر مطلع شده‌ام و جلسه امروز فضای متفاوتی را در ذهنم گشود.
وی ضمن استقبال از اقدامات انجام شده این حوزه معاونت، خواستار ارائه طرحی جامع در زمینه گردشگری با محوریت سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران در برنامه‌های سال ۹۲ شهرداری شد و گفت: با ارائه و تصویب این طرح آنچه شایسته این شهر مذهبی و تاریخی است را در شورای سوم مصوب خواهیم کرد.
وجود برخی از نقاط ضعف دستگاه‌های متولی گردشگری از دیگر مطالب مطروحه در جلسه بود که زحمتکش در این زمینه نیز خاطرنشان کرد: میزان استقرار مسافر و ایجاد جذابیت‌های گردشگری از جمله موارد مهم است که بایستی سریعا به آن رسیدگی شود.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز در این جلسه اظهار داشت: طراحی نرم افزار گردشگری شهر شیراز توسط حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی که از چند ماه پیش آغاز شده بود، در بهمن ماه به دو زبان فارسی و انگلیسی به اتمام رسید.
محمد فرخ‌زاده افزود: پیگیری طراحی و چاپ کتاب گردشگری میراث فرهنگی معنوی، کتاب محراب‌های زیبای شهر شیراز به ۳ زبان، سفارش تحقیقات درخصوص چاپ کتاب امامزادگان واجب التکریم، برگزاری جشنواره‌ها، همکاری در برگزاری کنفرانس بین المللی هویت ملی، برگزاری تورهای ۲۰ گانه گردشگری درون شهری، برگزاری دوره‌های حافظ‌شناسی، سعدی‌شناسی، پرده خوانی مذهبی، توزیع بروشورهای تخصصی آداب سفر، آداب زیارت و... بخشی از اقدامات این حوزه معاونت است.
گفتنی است نمایشگاه هنرهای صنایع دستی دانشجویان و فارغ التحصیلان کار‌شناسی ارشد رشته صنایع دستی به مدت ۳ روز در ساختمان حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و به همت مدیریت گردشگری این حوزه دائر بود که جمعی از مدیران شهرداری و هنرمندان نیز از آن بازدید کردند و مقرر شد این نمایشگاه در جلسه آینده شورای اسلامی به نمایش گذاشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز