خبرگزاری کار ایران

اتنخابات هیات کاراته چیزی شبیه به انتخابات هیات فوتبال/

ساز مرثیه هیات کاراته را مدیر کل کوک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۲۲

براساس تبصره ۲ماده ۷ آیین نامه هیات‌های ورزشی، اداره کل ورزش وجوانان استان موظف است ۳۰ روز قبل از زمان انتخابات مراتب را از طریق روزنامه‌های محلی و نیز آگهی نصب شده در اداره کل تربیت بدنی به اطلاع عموم برساند.

ایلنا - شیراز: درشرایطی که انتخابات پر حاشیه هیات فوتبال استان فارس، مدت‌ها نقل محفل اهالی ورزش و سوژه شماره یک برنامه پر بیننده ۹۰بودومدیرکل اداره ورزش و جوانان فارس به عنوان نایب رییس مجمع هیات فوتبال بارهاو بار‌ها بر طبل غیر قانونی بودن آن کوبید، اما سید هادی آیت الهی با حمایت علی کفاشیان وبا به کاربردن سیاست‌هایی که کمانه آن را تقلب نامید باردیگربرصندلی ریاست هیات فوتبال استان فارس تکیه زدتا ثابت کندانتخابات هیات‌های ورزشی آنچنان هم که ادعا می‌شود سالم و آزاد نیست.
به گزارش ایلنا به نظر می‌رسد که اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در نظر دارد مجمع هیات کاراته استان فارس را درشرایطی برگزارکند که شبهات زیادی به آن وارد است.
درحالیکه غلامرضا کمانه درانتخابات پرحاشیه هیات فوتبال سعی داشت نقش مرد قانون را بازی کند، به نظرمی رسد در انتخاباتی که ظاهرا تک کاندیدای موجود از حمایت وی برخوردار است نقش مرداول ورزش فارس تا حدودی تغییر خواهد کرد.
از ۱۳نفر به یک نفر
نزدیک به ۴سال است که هیات کاراته استان فارس بدون رییس اداره می‌گردد و در این مدت سروش سروش نیا حدود ۲۸ ماه و عباس رضایی حدود۱۳ماه مسئولیت سرپرستی این هیات را برعهده داشته‌اند، هیاتی که دریک سال گذشته بیش از۵۰برنامه رسمی وبیش ده‌ها اعزام رادرکارنامه کاری خود ثبت نموده است.
دراواخردوران مسئولیت تورج موید براداره کل ورزش و جوانان استان فارس، این اداره مصمم شد تا برگزاری مجمع هیات کاراته گره کور ریاست هیات را باز نماید، گره‌ای که با اعلام کاندیداتوری ۱۳نفر از اهالی کاراته و غیر کاراته‌ای‌ها کورتراز گذشته شد.
با آمدن کمانه و اعلام تز وی منبی بر لزوم ایجاد اتحاد بین اهالی کاراته همگان امیدوارشدند که بالاخره تابوی برگزاری مجمع هیات کاراته استان شکسته خواهدشد. اما چنین نشد و مدیر جدید با اتخاذ سیاست محافظه کارانه سعی در جلب رضایت همگان کرد.
نقطه اوج این سیاست زمانی بود که برخلاف رویه‌های موجود، آگهی فراخوان کاندیداتوری هیات کاراته تنها در یکی از رسانه‌های استان به چاپ رسید، رسانه‌ای که کمتر کسی تاکنون اینگونه آگهی‌ها را درآن به چشم خویش دیده است.
به هرحال سیاست اداره کل ورزش وجوانان استان جواب دادو از میان ۱۳ نفر ثبت نام کرده دوره گذشته تنها ۲نفربه عنوان کاندیدای تصاحب صندلی هیات کاراته از جمع ۱۳نفر گذشته باقی ماندند.
سرپرستی غیر قانونی
در آن روزهاودرشرایطی که کمانه تنها معترض به نحوه انتخاب رییس هیات فوتبال استان فارس نبودو معاون توسعه قهرمانی وی نیز درزمره معترضین به نوع انتخاب سرپرستی وبرگزاری مجمع هیات فوتبال بود، سید محمد رضا هاشمی‌نژاد به عنوان معاون مدیرکل لب به اعتراض گشود و گفت: نداشتن حکم سرپرستی هیئت فوتبال برای «آیت الهی» تخلف است.
وی مدعی بود که زمان سرپرستی آیت الهی درهیات فوتبال درپایان تیرماه نودویک به پایان رسیده وچون فدراسیون فوتبال برای وی حکم سرپرستی صادر نکرده است از این تاریخ فعالیت «آیت الهی» درهیات فوتبال فارس غیر قانونی بوده است.
اما اعتراض معاون اداره کل ورزش و جوانان به اینجا ختم نشد بلکه اعلام کرد در مهلت یک هفته‌ای برای ثبت نام کاندیدا‌ها در یکی از روزهای هفته تمام شده و مسئولین هیات فوتبال استان فارس در یکی از شهرستان‌ها اقدام به برگزاری جلسه کرده‌اند و بنا بر این کسی نتوانسته در این روز ثبت نام کند.
شبیه سازی تاریخ
آذرماه نود، عباس رضایی با حکم سه ماهه محمد صادق فرجی سرپرست هیات کاراته استان شد تا مقدمات برگزاری مجمع هیات کاراته را فراهم نماید، مجمعی که تاکنون نه هیات کاراته، نه اداره ورزش و جوانان استان و نه فدراسیون کاراته موفق به برگزاری آن شده‌اند. با رفتن فرجی از فدراسیون کاراته و اززمان بازگشت مجدد علیرضا سمندروبراساس ادعای معاون اداره کل ورزش و جوانان استان، هیات کاراته استان نه رییس داشته است و نه سرپرست! اتفاقی که باکمی کنکاش می‌توان نشانه‌هایی ازبروزآن را دربرخی دیگر ازهیات‌های ورزشی فارس دید.
سئوالی که مطرح می‌شود این است که دراستانی نظیر فارس چند هیات بدون سرپرست و رییس در حال ادامه فعالیت هستند و اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولی ورزش فارس چه توجیهی برای چنین نقض قانونی دارد؟
نقض قانون توسط مردان قانون
ازآخرین فراخوان دعوت از کاندیدهای حضور در انتخابات هیات کاراته بیش ۹ماه می‌گذرد، درحالیکه براساس تبصره ۲ماده ۷ آیین نامه هیات‌های ورزشی، اداره کل ورزش وجوانان استان موظف است ۳۰ روز قبل از زمان انتخابات مراتب را از طریق روزنامه‌های محلی و نیز آگهی نصب شده در اداره کل تربیت بدنی به اطلاع عموم برساند، شنیده هاحاکی از آن است که اداره ورزش و جوانان استان فارس با دعوت از۲کاندیدای باقی مانده در صحنه ضمن یادآوری برخی موارد، ازعباس رضایی می‌خواهدتا ازادامه حضوردرهیات کاراته و کاندیداتوری انصراف دهدتادست اداره کل برای معرفی کاندیدای خود به عنوان رییس هیات کاراته و آنهم در انتخاباتی با یک کاندیدابازباشد. اقدامی که ضمن زیر سئوال بردن سلامت انتخابات، نقض بارزقانون نیز محسوب می‌شود.
درچنین شرایطی به نظرمی رسد کمانه به دنبال این است تا بابرگزاری انتخابات هیات کاراته ضمن شکست تابوی برگزارنشدن این انتخابات قهرمان این رشته لقب بگیرد. اما کمانه باید به این نکته توجه داشته باشد که سخن‌ درباره‌ مسئولیت‌ خطیر و سنگین‌ ریاست‌ آینده‌ کاراته‌ و جامعه‌ بزرگ‌ این‌ رشته‌ است، کاراته‌ به‌ لحاظ‌ بافت‌ منحصر به‌ فردش‌ و ساختارهای‌ پیچیده‌ و در هم‌ تنیده‌اش‌ که‌ در سالهای‌ اخیر به‌ خاطر کم‌ تدبیری‌ بعضی‌ افراد مسئول‌ و غیر مسئول‌ پیچیده‌تر و درهم‌ تنیده‌تر شده‌ است، امروز از شرایط خاصی برخوردار است.
همچنین به‌ لحاظ‌ مسئولیتهایی‌ که‌ رئیس‌ آینده‌ آن در قلمرو ورزش‌ کشور و این‌ رشته‌ ورزشی‌ خواهد داشت، ضرورت‌ بازنگری‌ اساسی‌ و بنیادی‌ در این‌ رشته‌ ورزشی‌ اجتناب‌ناپذیر می‌کند.
کمانه می‌تواند ناجی این رشته ورشی لقب بگیرد اما باید به خاطر داشته باشد که ملاک‌ها ی انتخاب یک مدیر ورزشی چیست؟ آیا تنها حمایت از سوی جامعه‌ای حداقلی وبرخی صاحبان قدرت و ثروت می‌تواند تضمین کننده موفقیت یک مدیر ورزشی باشد. اوباید بهتر از هرکسی بداند که در گذشته‌ نیز همواره‌ مسئولینی‌ آمده‌اندکه نسخه‌ای‌ در جیب‌ و برنامه‌ای‌ برای‌ احیا این‌ رشته‌ که‌ سابقه‌ای‌ حدود نیم‌ قرنی‌ دراستان دارد همراه‌ داشته‌اند، ولی‌ در عمل‌ کمتر شاهد حل‌ عملی‌ و واقعی‌ مسائل‌ و مشکلات‌ این رشته وررشی بوده‌ایم.
گزارش:محمودشبان

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز