خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارشاد استان فارس:

ماندگاری تمدن ایرانی ناشی از روح خلاق ایرانیان است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۵۲

كمتر قومی در تاریخ یافت می‌شود كه مانند ایرانیان از سر آگاهی و شعور تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز بوده و اینقدر تاثیرگذار باشد.

ایلنا - شیراز: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تاثیرگذاری و ماندگاری تمدن و فرهنگ ایرانی ناشی از روح خلاق و جست‌و جوگر و حقیقت‌طلبی ایرانیان بوده و سلمان فارسی نیز دارای این روحیه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلناازشیراز، فارس احمد همتی‌بوشهری کنگره سلمان‌فارسی در کازرون افزود: کمتر قومی در تاریخ یافت می‌شود که مانند ایرانیان از سر آگاهی و شعور تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز بوده و اینقدر تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه سلمان‌فارسی نیز روحی حقیقت‌طلب و جست‌وجوگر داشته است، خاطرنشان کرد: روح حقیقت‌طلب سلمان او را دیار به دیار هدایت کرد تا به چشمه زلال نبوی رسید و سیراب شد.

همتی‌بوشهری همچنین با یادآوری اینکه ۱۵۰ چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره واصل شده بود، گفت: از این تعداد ۶۱ مقاله در کتاب چکیده مقالات آورده شده است.

وی اضافه کرد: ۷۴ مقاله کامل نیز به دبیرخانه واصل شده بود که از این میان ۳۷ مقاله انتخاب شد و در کتاب کنگره جای گرفت.
همتی از ارایه ۱۶ مقاله در نشست تخصصی این کنگره که فردا پنجشنبه برگزار می‌شود خبرداد و گفت: از این تعداد یازده مقاله به زبان فارسی و مابقی به زبان‌های عربی و ترکی ارایه می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز